BUX 42,961.86
-1.14%
BUMIX 3,928.69
-0.71%
CETOP20 2,013.3
0.00%
OTP 10,310
-1.48%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-1.49%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.70%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.75%
0.00%
-4.17%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,874
+1.13%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,370
+0.42%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.01%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.59%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
-2.48%
0.00%
-0.31%
-4.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,190
-1.65%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Dízelbotrány: még az ellenőr is tudott róla

A Volkswagen a hétvégén cáfolta a Bild értesülését, miszerint lezárult volna a belső vizsgálat. Sőt, a Bloomberg információi szerint a dízelbotrány kitörésekor kirendelt belső ellenőr is tudott a csalásról - olvasható az Equilor reggeli hírszemléjében.

Jörg Kerner volt ugyanis az Audi vezető motorelektronikus mérnöke 2004-től, miközben jó barátja, a jelenlegi VW vezér, Matthias Müller felelt az Audi és a Lamborghini modellekért. Mint ismert, Müller 2015-ben Kernert bízta meg az ügy felgöngyölítésével.

[caption id="" align="alignleft" width="768"]Fotó: AFP Fotó: AFP[/caption]Egy kiszivárogtatott levél szerint Kerner már 2007-ben tudott a csalásról, hiszen az akkor már 3 éve a Bosch-sal közösen fejlesztett szoftvert egyéb célokra is fel akarták használni. A levélből nem derül ki, pontosan mire, de eredetileg a szoftvert a VW dízelek jellegzetes kerregésének minimalizálására fejlesztették ki.

A Bosch mérnöke által küldött email arra mutatott, hogy a VW csoportszinten tervezi a folyamat irányítását és új szintre kívánja emelni a szoftver használatát.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek