Cégvilág

Fogynak a feltöltőkártyások, több a havidíjas mobilelőfizetés

Közel 11,8 millió mobiltelefon-előfizetést regisztrált a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2016. IV. negyedévében - ezen belül tovább nőtt a havidíjas előfizetések száma.

A tavalyi év végére a mobiltelefon-előfizetések száma 11,8 millió
volt, az állomány egy év alatt 72 ezerrel - 0,6 százalékkal - csökkent. A mérséklődést az okozta, hogy a feltöltőkártyás előfizetések (pre-paid) számának csökkenése meghaladta a havidíjas előfizetések (post-paid) számának emelkedését.

A havidíjas előfizetések folyamatos növekedése főként annak tudható be, hogy az új ügyfelek mellett egy adott szolgáltatónál lévő feltöltőkártyás ügyfelek egy része is átvált szerződéses csomagra, illetve a post-paid típusú szolgáltatások percdíjai sok esetben alacsonyabbak és adatforgalmat is biztosítanak a felhasználók számára - írja a KSH.

Jelentésükben kiemelik, a mobilhálózat adatforgalma 46 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Tavaly elérte a 77,7 terabyte-ot, ami 39 százalékkal múlta felül a 2015-ös adatokat.

Tovább növekedett az internet-előfizetések száma

2016. IV. negyedév végén több, mint 8,8 millió internet-előfizetőt regisztráltak, melynek 68 százaléka volt mobilinternet-előfizetés. Az előfizetések döntö többségét - 96 százalékát 10 szolgáltató biztosította - derül ki a KSH jelentéséből. Az egyéni előfizetők aránya 81, míg az üzleti előfizetők 19 százalékot tettek ki.

A KSH azt írja: a több éve tartó lendületes fejlődés mögött a szolgáltatók gyors alkalmazkodása a technológiai változásokhoz, az okostelefonok elterjedése és a folyamatos árverseny állnak.

A televíziószolgáltatás előfizetéseinek száma meghaladta a 3,6 milliót

A televíziószolgáltatás előfizetéseinek száma 2016 IV. negyedév végén meghaladta a 3,6 milliót. A vizsgált időszakban a televízió-előfizetések közel háromnegyede digitális volt - közölte a KSH.

Tavaly december végén a televíziószolgáltatás előfizetéseinek közel fele
(1,8 millió) a „triple-play” – azaz a tévé-, a vezetékeshang- és az internetszolgáltatást egyaránt tartalmazó – előfizetés volt, számuk 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az előfizetői csomagok között jelentős, 34 százalékos részarányú „single-play” – csak tévészolgáltatásra történő – előfizetések száma 1,2 millió volt.

Csökkent az árbevétel

2016 IV. negyedévében – az előzetes adatok alapján – a statisztikai főtevékenységük szerint az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágba sorolt, legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások értékesítésből

származó – folyó áron számított – bevétele 786 milliárd forint volt, amely

2,5 százalékkal csökkent 2015 IV. negyedévéhez képest. A 36 százalékos súlyt képviselő távközlési ágazat vállalkozásai 280 milliárd forint bevételt értek el, ez 0,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

származó – folyó áron számított – bevétele 786 milliárd forint volt, amely

2,5 százalékkal csökkent 2015 IV. negyedévéhez képest. A 36 százalékos súlyt képviselő távközlési ágazat vállalkozásai 280 milliárd forint bevételt értek el, ez 0,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Forrás: KSH Forrás: KSH -->

KSH internet mobiltelefon-előfizetés előfizetés
Kapcsolódó cikkek