Cégvilág

Külföldön terjeszkedik a magyar lakberendezési lánc

A régió egyik legnagyobb magyar központú franchise hálózata, a Diego hazai partnerkörét tovább bővíti és külföldön intenzív expanzióba kezd: 2020-ig megduplázza román és szlovák áruházainak számát.

A padlóburkoló szakkereskedő láncból az évek során lakberendezési áruházhálózattá vált Diego Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. árbevétele az elmúlt 5 évben közel 80 százalékkal nőtt. A társaság tavaly 16,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami 14,8 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. 2017-re a forgalom 16 százalékos növekedését várja, így 18,9 milliárd forint forgalom a terv, 2020-ig újabb kb. 80 százalékos növekedés és 25 milliárd forint nettó árbevétel elérése a cél.

Duplázás a régiós franchise hálózatban

A 25 éve alapított, magyar központú Diego 1996-ban kezdte felépíteni franchise hálózatát. Akkor mindössze 8-10 partnere volt és 2005-re teljessé vált az országos lefedettség. Ma 145 Diego szakáruház működik, három országban: a 96 magyarországi mellett Romániában 32, Szlovákiában pedig 17 helyen találják meg a vásárlók – mindenütt azonos árszinten és színvonalon – a termékskálát és a szolgáltatásokat. Magyarországon még 6-8 településen van lehetőség áruháznyitásra, 2020-ig pedig intenzív expanzióval, duplázni fogják külföldi boltjaik számát – a három országban így mindösszesen 200 Diego bolt lesz. Nagyléptékű terjeszkedési tervükben 2017-re 6-6 új bolt indulása szerepel Szlovákiában (ahol épp 10 éve nyílt meg az első külföldi Diego áruház, Pozsonyban) és Romániában (ahol 13 éve vannak jelen és ez évben nyitják a harmadik bukaresti üzletet).
  
„Célkitűzésünk a kezdetektől változatlan: az adott pontokon kizárólagosságot biztosítunk az átvevőnek, aki a know-how révén egységes arculattal és minőségbiztosítási rendszerben működik. Mindkét fél számára előnyös ez, hiszen mi a kialakítással, fejlődéssel járó kockázatokat megtapasztaltuk, partnerünk pedig már a jól működő üzletmenetet veheti át. A központosított árubeszerzésen, kedvezményeken, technikai és szakmai segítségnyújtáson, a kollekciók garantált elérésén túl, a csatlakozók részéről kisebb tőkeigény szükséges a növekedéshez, de nagyobb a versenyelőnyük és az esély az innováció adta lehetőségek kiaknázására is.” – tette hozzá Hetyei József hálózati igazgató.

A franchise hálózatok számára a legnagyobb kihívást a személyzet képzése, az ismeretek átadása és az egységes, magas színvonalú kiszolgálás jelenti. Ezek elsajátítására és a továbbképzés keretrendszerére 2016-ban létrehozták a Diego Akadémiát. A fókuszt a vásárlók kiszolgálására helyezik, így minden hónapban és mindhárom országban díjazzák a legjobban teljesítő áruházat, a minőségbiztosítási értékelés és az 1999-ben bevezetett próbavásárlások eredményeinek függvényében.

Diego expanzió franchise terjeszkedés kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek