BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új céggel gyarapodott a Strabag

Új céggel gyarapodott az osztrák építőipari mamut magyarországi csoportja: bejegyezték a Strabag Generálépítő Kft.-t. Tulajdonosa közvetlenül az ausztriai Spittal an der Drauban bejegyzett Strabag AG, és a 2015-ben közel 57 milliárd forint árbevételt elérő Strabag-MML Magas és Mérnöki Létesítmény Építő Kft. szétválásával jött létre.

A mérlegtervezet szerint a Generálépítő félmilliárd forint saját tőkével vált ki, a kötelezettségekből 2 milliárd, a követelésekből bő 6 milliárd forintnyit vitt magával.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]Kép: MW Kép: MW[/caption]

A Strabagnál a 2016-os forgalomról és eredményről egyelőre nem közöltek előzetes adatokat a Világgazdasággal, de érzékeltették, hogy a csoport „erősen nyereséges” volt a múlt évben. Ez némi meglepetést jelent, hiszen – amint a Világgazdaság korábban megírta – a múlt évben összesen 13 milliárd forintot vett ki az anyacég három, együttesen 150 milliárdos forgalmat elérő leánycégéből osztalékágon, illetve tőkecsökkentés formájában. A legtöbbet, 5 milliárdot éppen a Strabag MML-ből úgy, hogy a 2,5 milliárd forint nyereségén túl az eredménytartalékból is lecsíptek. A pénzkivétből arra következtettek a piacon, hogy a Strabagnak nincs égető szüksége új beruházásokra magyarországi ténykedéséhez, azaz kevesebb megrendelésre számít.

A Strabagnál is azzal kalkulálnak, hogy a megrendeléseik egyre inkább eltolódnak a magánszektor felé. Az tény, hogy a legnagyobb gyárak – mint a győri Audi, a kecskeméti Mercedes vagy a gyöngyöshalászi Apollo Tyres – építkezéseinek részese a Strabag. Ugyanakkor teljesen nem maradt közpénzes megrendelések nélkül, olyan tendereken nyertek Strabag cégek, mint például a 14 ezer főre tervezett székesfehérvári Sóstói Stadion 12,6 milliárd forintos projektje. De jutott az osztrák magasépítőnek a Liget Budapest projektből egy négymilliárdos darab, és – a West Hungária Bau Kft.-vel közösen – a győri Széchenyi Egyetem 7 milliárdos kollégiumi építkezéséből is. Idén az eddigi legnagyobb nyeremény a csaknem 33 milliárdos útépítés: a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma fejlesztheti az M2-es Budapest–Vác déli csomópont közötti szakaszt gyorsforgalmi úttá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.