BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Biztosítottak a források a HÉV felújításra

Biztosítottak a források a tervezett budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint 5-10 év alatt valamennyi HÉV-vonalat felújítanak és lecserélik a vonatállományt – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a KözlekedésVilág konferencián szerdán Budapesten.

Homolya Róbert a Cargo Közlekedési Kft. által szervezett eseményen hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, „mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota”, a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy 40 év.

Az államtitkár szerint ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog a tárca a kormánynak előterjeszteni a témában. Kitért arra is, hogy a hetekben kormánydöntés születik majd arról, hogyan valósuljon meg a Hódmezővásárhely-Szeged közötti tram-train projekt, 8 tram-train jármű beszerzése folyamatban van. Az autóbuszállományról szólva azt mondta, „van hova fejlődni”, az állomány több mint 90 százaléka dízelüzemű, és megjegyezte, hogy egyértelműen a CNG (sűrített földgáz) technológiát tartják alkalmasnak a hatékonyabb személyszállítási közszolgáltatáshoz. Beszámolt arról, hogy 2020-ra 750-re szeretnék fejleszteni a mostani 100-200-as állományt. Mint mondta, hangsúlyeltolódást szeretnének elérni, 15-20 százalékra szeretnék növelni az alternatív üzemanyagot használó buszok arányát a jelenlegi mintegy 3 százalékról.

Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára fontosnak nevezte, hogy az elektromos közlekedésbe ne csak az egyre több elektromos autó legyen az utakon, hanem a kapcsolódó iparfejlesztésekbe is proaktívan bekapcsolódjanak a cégek. Az elektromobilitás elterjedését is célzó Jedlik Ányos tervről szólva kiemelte, eddigi talán a legnagyobb eredménye az eletromos autók vásárlásának támogatása, így a magyar vevők összegszerűen megkapják ugyanazt a szintű támogatást, mint Európa bármely országában. Kitért arra, hogy folyamatban van az elektromobilitási fejlesztések a jelenleginél is átfogóbb szabályozása, a tervek szerint egy nagy törvénycsomagban azt az év végéig nyújtja be a tárca.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek