Cégvilág

Még kevesebb kalóriát tartalmazhatnak az édességek

Öt vezető csokoládé- és cukorgyártó vállalat bejelentette: közösen dolgoznak egy olyan konstrukción, melynek segítségével a jövőben kevesebb kalóriát tartalmaznak az általuk forgalmazott édességek. 

A kalória csökkentése – ez a fő célja annak az öt amerikai nagyvállalatnak, amelyek összefogtak annak érdekében, hogy édességeik a jövőben a megszokottnál kevesebb kalóriát tartalmazzanak. A Reuters jelentése szerint ritkán lehet hasonló együttműködésről találkozni, főleg az Amerikai Egyesült Államokban, amely a világ legnagyobb édességfogyasztója. Az édesszájú társadalom azonban erősen küzd az elhízással, a cukorbetegséggel és különböző szívbetegségekkel is.

Az Egyesült Államok Élelmiszer-és Gyógyszerügyi Hivatala tavaly megújította a csomagolt élelmiszerek címkézésére vonatkozó szabályokat – minden gyártót arra kötelezve, hogy termékeiken felsorolják az összes hozzáadott cukrot és azok pontos mennyiségét. Úgy tűnik, a szigorúbb szabályok elérték céljukat: többek között a Nestlé, a WM Wrigley Jr, a Lindt & Spruengl és a Mars is azt ígérte, a következő 5 évben termékeik kevesebb, mint 200 kalóriát tartalmaznak majd. Az M&M és a Jaw Busters gyártói receptek újragondolásával vagy jelenlegi termékeik méretének csökkentésével akarják elérni céljukat.

A Crunch, a Butterfinger és a Nestle gyártója hangsúlyozta: decemberben olyan új technológiát dolgozott ki, amely 40 százalékkal csökkentette a cukor mennyiségét egyes produktumaiban anélkül, hogy az íz megváltozott volna. Nem csupán a cukros termékek kalóriáját csökkentették az elmúlt időben, a Pepsi és a Coca-Cola is piacra dobta megszokott italuk kalóriamentes változatát.

kalória édesség USA cukor elhízás
Kapcsolódó cikkek