Cégvilág

Az orosz cég sajnálja a 3-as metró hazai komédiáját

Közleményben kért bocsánatot a magyar utasoktól Borisz Bogatirjev, a 3-as metró felújítását végző Metrowagonmash vállalat vezérigazgatója.

“A Metrowagonmash vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben” – írta sajtóközleményében Borisz Bogatirjev, a Metrowagonmash vezérigazgatója.

A vezető szükségesnek tartotta emellett tájékoztatni a magyarokat arról, hogy a Metrowagonmash folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint Magyarország közlekedési hatóságával. “Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, amelyek célja a jelenlegi helyzet elemzése, a beazonosított hibaokra alapozva további cselekvési tervek kidolgozása” – írta. Hozzátette: a hatékony és pontos munkavégzés érdekében a Metrowagonmash Budapesten dolgozó szakértőit – akik részt vesznek a szerelvények üzembe helyezésében és támogatják azoknak a BKV általi üzemeltetését – vállalata főkonstruktőre irányítja.

Végül megjegyezte: elsődleges feladatuknak a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresését tartják, amelyek növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását. “Ezért bízunk abban, hogy a felújított vonatok hamarosan ismét visszakerülhetnek a vonalra, mivel a fent vázolt intézkedéseknek köszönhetően üzemeltetésük feltétel nélküli biztonságát és az utazás kényelmét hamarosan garantálni tudjuk” – fűzte hozzá.

Jövő héten kigurulhatnak már az új metrók

Hamarosan újra forgalomba állnak a 3-as metró felújított szerelvényei, a hibát megtalálták, a problémát megoldják – erősítette meg Tarlós István főpolgármester a BKV korábbi közlését az M1 aktuális csatorna csütörtök reggeli műsorában. Közölte, a hétvégén húsz orosz mérnök volt Budapesten, és megtalálták a hibát: egy metrókocsiban 15 kilométer optikai kábel van beszerelve, két szálat valahogy rosszul dugtak össze, és ez okozta a metrókocsik álló helyzetben történő ajtónyitási problémáit. Ez egy olyan jellegű hiba a szakma szerint, amely „nagyon nehezen ugrik ki” – jegyezte meg Tarlós.

 

3-as metró BKV Metrowagonmash
Kapcsolódó cikkek