BUX 53,121.9
+1.10%
BUMIX 4,344.07
-0.18%
CETOP20 2,499.93
+0.11%
OTP 17,980
+1.32%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-0.45%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
+2.06%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
0.00%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+0.70%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,660
+1.37%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-2.95%
-1.34%
NUTEX 15.74
+1.55%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Új trend a magyar lakásokban

A lakberendezők malmára hajthatja a vizet a megélénkült lakáspiac, egyre többen kérik enteriőrtervezők segítségét is. Mindez a bútorboltok forgalmára is kihat majd.

Nem vagyunk trendteremtők, inkább a biztosra megyünk, de az intelligens kütyükre mégis egyre többen szavazunk igennel – válaszolta a Világgazdaságnak Hadnagy Tímea enteriőrtervező. Az első felokosított házak már épülnek, az okosotthonok iránti igény nem a jövő, hanem a jelen. Az építőipar friss lendülete a legnagyobb hazai ágazati szakkiállításra is hatással volt, a Construmán hétszáz kiállító jelent meg, köztük már okoseszközökkel foglalkozó cégek is. Hadnagy szerint a kereslet és a kínálat is folyamatosan nő: a legtöbb ember lépést akar tartani az erőteljesen gyorsuló világgal, melyben olyan eszközök, mint az intelligens mosógép vagy hűtő, sokat segíthetnek. Pár év múlva egyre elterjedtebbek lesznek azok az okosházak is, amelyek világítása, fűtése, biztonságtechnikája vagy vízkezelése egyetlen tabletről irányítható.

A zöld lesz az uralkodó szín, az új trend első hullámai már itt vannak
Forrás: shutterstock

Az új lakások építéséből, illetve a növekvő számú ingatlanpiaci tranzakcióból a lakberendezők mellett a bútoráruházak is hamarosan profitálhatnak, hisz a frissen vásárolt otthonukba költözők többsége a lakás berendezésére is költ. A regionális szinten eltérő jövedelmi különbségek azonban a bútorra elkölthető összegekben is megmutatkoznak. Kui János, a GfK geomarketinges kutatója lapunkkal azt közölte: a budapesti lakosok közel 40 százalékkal többet tudnak bútorvásárlásra költeni, mint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyeiek, és majdnem 30 százalékkal többet, mint a Somogy, Bács-Kiskun, Békés és Nógrád megyeiek. Budapest 20 százalékkal haladja meg az országos átlagot, és a Pest megyeiekhez hasonlóan az egy főre jutó elkölthető összeg még Fejérben, Komárom-Esztergomban és Győr-Moson-Sopronban hasonló.

Az viszont, hogy mire mennyit költenek az ingatlantulajdonosok, sok szempontból tevődik össze, és teljesen változó – állítja Hadnagy. Számít az is, hogy hány évre terveznek a tulajdonosok, és milyenek a ház adottságai. „Egy villaépületnél egyértelműen kizárhatjuk az olcsó, pár nap alatt beszerezhető anyagokat – például a laminált padlót –, mert egyszerűen nem illik oda, és az ingatlan értékét csökkentheti, de növelni biztosan nem fogja” – mondta az enteriőrtervező. Amire viszont mindenki nagy figyelmet fordít, azok a hosszú távú befektetések, mint a konyhabútor, a burkolatok vagy épp a fürdőszoba.

A komoly anyagi vonzattal járó, megfontoltabb döntéshez vagy annak megerősítéséhez egyre többen kérik lakberendező segítségét. Hadnagy kiemelte, megrendelőinél úgy látja, szeretnek a jól bevált vizeken evezni, és ha választás elé kerülnek, akkor biztosra mennek. A falak, valamint a bútorok tekintetében kevésbé kirívó színeket választanak. Az indusztriális és az egyéb „piacos, kincskeresős” vonalon erősen jó a magyar ízlés – mondta.

Az őszi és a jövő évi lakástrendet elemezve Hadnagy kiemelte, a nagyobb, meghatározó bútorok esetében továbbra is a letisztult formavilág jellemző, de egyre elterjedtebbek lesznek a markánsan mintás, különleges kiegészítők, az eltérő textilek és a kisebb bútorok is. A színek tekintetében a zöld lesz az uralkodó, az új trend első hullámai most érnek el hazánkba.

Többen vennének új lakást

A 30–59 évesek 33 százaléka szeretne három éven belül lakást venni, egy évvel korábban 26 százalékuk mondta ezt – derült ki a K&H „biztos jövő” indexéből. A megkérdezettek 17 százaléka komoly érdeklődő, többségük harmincas (22 százalék), a budapesti(28 százalék) és magas jövedelmű (20 százalék).

 

Kapcsolódó cikkek