BUX 43,982.47
-0.34%
BUMIX 3,767.45
+0.20%
CETOP20 1,868.32
0.00%
OTP 9,450
+0.85%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.86%
-1.46%
ZWACK 17,250
0.00%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-0.93%
0.00%
0.00%
OPUS 152.4
+0.26%
+3.54%
+1.05%
0.00%
-1.34%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,928
-0.68%
-2.02%
ALTEO 2,820
+0.36%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
-1.70%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-3.80%
+1.68%
+1.47%
-1.43%
+0.79%
NUTEX 11.25
+9.22%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Volkswagen: a dízelcsúcson ésszerű megoldás született

A Volkswagen kiállt a dízelcsúcson született megállapodás eredményei mellett a német szövetségi környezetvédelmi miniszter kifogásaival szemben.

„A dízelcsúcson nagyon ésszerű kompromisszum született” – szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában.

„Késedelem nélkül megvalósítható utólagos módosításokban és az autók lecserélésének az ösztönzésében állapodtunk meg. Ehhez képest a széleskörűen alkalmazható hardver megoldások kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése éveket venne igénybe” – mutatott rá.

A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlő szoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként. A szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint ugyanis közel hetven német város levegőjének nitrognén-oxid terhelése még a dízelautók szoftverfrissítése után is a megengedett érték felett fog maradni.

A Volkswagen szóvivője nyilatkozatában viszont hangsúlyozta, hogy a hardveres módosítás technikailag eleve csak az öreg dízelautóknak egy bizonyos hányadánál jöhetne szóba mint megoldás, és akkor is csak aránytalanul magas költségek mellett, ráadásul meglehetősen kétséges eredményekkel. Ezzel szemben a dízelcsúcson az öreg dízelautókra adott roncsprémiumról született megállapodás a fenntartható mobilitást támogató környezetvédelmi alap kedvezményeivel együtt a levegő minőségét tartósan javítani képes eredményt hozhat már rövid- és középtávon is.

A szóvivő rámutatott egyúttal a Volkswagen konszern legújabb generációs motorjainak környezetvédelmi szempontból nehezen kifogásolható paramétereire is. Az ADAC autóklub mérései szerint a Volkswagen legújabb generációs belsőégésű motorjai mind emissziós, mint üzemanyag-fogyasztási szempontból a létező legjobbak közé tartoznak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek