BUX 43,528.08
+1.15%
BUMIX 3,814.2
+0.49%
CETOP20 1,856.7
-0.27%
OTP 9,212
+2.63%
KPACK 3,100
0.00%
+3.06%
+1.90%
+1.16%
+0.98%
ZWACK 17,250
-1.43%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,125
-0.44%
-1.42%
+0.31%
0.00%
-1.42%
-1.31%
+2.89%
0.00%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+3.21%
MOL 2,916
+1.04%
+0.39%
ALTEO 3,020
+2.37%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
+1.65%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.42%
-0.41%
-1.96%
0.00%
+1.13%
+4.63%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-1.40%
NAP 1,200
+0.84%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A japánok húzták fel a Tiffany profitját

A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető.

A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető. A New York-i székhelyű ékszeripari vállalat közölte: a július 31-én zárult három hónapban 3 százalékkal, 960 millió dollárra nőttek a bevételei. Elemzők 930 millió dollár körüli bevételekkel számoltak. Az adózott eredmény 115 millió dollár volt az időszakban, ez 9 százalékos emelkedés a tavalyi második negyedév 106 millió dollárjához képest. Az összehasonlítható – azaz több mint egy éve működő üzletekből származó – bevételek 2 százalékkal csökkentek, míg az elemzők 1 százalékos csökkenést vártak.

A vállalat jelentéséből kiderül, hogy szinte mindenhol csökkentek az összehasonlítható bevételek: az Amerikai Egyesült Államokban 1 százalékkal, Európában 2, az ázsiai csendes-óceáni régióban pedig 7 százalékkal estek vissza a bevételek. Egyedüli kivétel Japán, ahol 3 százalékkal emelkedtek az összehasonlítható bevételek. A szigetország a cég bevételeinek nagyjából 15 százalékát adja. A július 31-én zárult első fél év alatt 2 százalékkal nőttek a Tiffany eladásai, 1,9 millió dollárra, a nyereség 8 százalékkal, 208 millió dollárra, részvényenként 1,66 dollárra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 193 millió, illetve 1,53 dolláros eredménnyel. A cég korábban, az április 30-án zárult első negyedévben mindenhol forgalomcsökkenésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol 8 százalékos emelkedés volt. A Tiffany bevételeinek mintegy fele exportból származik, az Egyesült Államokban pedig külföldi turisták vásárlásai eredményezik a bevételek zömét.

Telefon harminchárom millióért

Az egyik legismertebb ékszermárka 1837-ben nyitotta meg első üzletét. Kevesen tudják, hogy 2008-ban a SoftBankkal együtt telefont is piacra dobott a cég, a készülékeket több mint ötszáz, 18 karátos gyémánttal díszítették, és több mint 130 ezer dollárba (33 millió forint) kerültek.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek