BUX 40,481.51
+2.48%
BUMIX 3,775.06
-0.29%
CETOP20 1,893.58
+2.19%
OTP 8,750
+3.94%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,110
+0.91%
0.00%
-0.76%
+1.27%
+1.43%
-1.17%
-7.24%
-1.12%
0.00%
+1.87%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,992
+2.75%
+0.13%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.10%
EHEP 1,250
-4.94%
+2.52%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+3.16%
0.00%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,240
-1.59%
+1.85%
+17.65%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A japánok húzták fel a Tiffany profitját

A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető.

A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető. A New York-i székhelyű ékszeripari vállalat közölte: a július 31-én zárult három hónapban 3 százalékkal, 960 millió dollárra nőttek a bevételei. Elemzők 930 millió dollár körüli bevételekkel számoltak. Az adózott eredmény 115 millió dollár volt az időszakban, ez 9 százalékos emelkedés a tavalyi második negyedév 106 millió dollárjához képest. Az összehasonlítható – azaz több mint egy éve működő üzletekből származó – bevételek 2 százalékkal csökkentek, míg az elemzők 1 százalékos csökkenést vártak.

A vállalat jelentéséből kiderül, hogy szinte mindenhol csökkentek az összehasonlítható bevételek: az Amerikai Egyesült Államokban 1 százalékkal, Európában 2, az ázsiai csendes-óceáni régióban pedig 7 százalékkal estek vissza a bevételek. Egyedüli kivétel Japán, ahol 3 százalékkal emelkedtek az összehasonlítható bevételek. A szigetország a cég bevételeinek nagyjából 15 százalékát adja. A július 31-én zárult első fél év alatt 2 százalékkal nőttek a Tiffany eladásai, 1,9 millió dollárra, a nyereség 8 százalékkal, 208 millió dollárra, részvényenként 1,66 dollárra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 193 millió, illetve 1,53 dolláros eredménnyel. A cég korábban, az április 30-án zárult első negyedévben mindenhol forgalomcsökkenésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol 8 százalékos emelkedés volt. A Tiffany bevételeinek mintegy fele exportból származik, az Egyesült Államokban pedig külföldi turisták vásárlásai eredményezik a bevételek zömét.

Telefon harminchárom millióért

Az egyik legismertebb ékszermárka 1837-ben nyitotta meg első üzletét. Kevesen tudják, hogy 2008-ban a SoftBankkal együtt telefont is piacra dobott a cég, a készülékeket több mint ötszáz, 18 karátos gyémánttal díszítették, és több mint 130 ezer dollárba (33 millió forint) kerültek.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek