A japánok húzták fel a Tiffany profitját
A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető. A New York-i székhelyű ékszeripari vállalat közölte: a július 31-én zárult három hónapban 3 százalékkal, 960 millió dollárra nőttek a bevételei. Elemzők 930 millió dollár körüli bevételekkel számoltak. Az adózott eredmény 115 millió dollár volt az időszakban, ez 9 százalékos emelkedés a tavalyi második negyedév 106 millió dollárjához képest. Az összehasonlítható – azaz több mint egy éve működő üzletekből származó – bevételek 2 százalékkal csökkentek, míg az elemzők 1 százalékos csökkenést vártak.
A vállalat jelentéséből kiderül, hogy szinte mindenhol csökkentek az összehasonlítható bevételek: az Amerikai Egyesült Államokban 1 százalékkal, Európában 2, az ázsiai csendes-óceáni régióban pedig 7 százalékkal estek vissza a bevételek. Egyedüli kivétel Japán, ahol 3 százalékkal emelkedtek az összehasonlítható bevételek. A szigetország a cég bevételeinek nagyjából 15 százalékát adja. A július 31-én zárult első fél év alatt 2 százalékkal nőttek a Tiffany eladásai, 1,9 millió dollárra, a nyereség 8 százalékkal, 208 millió dollárra, részvényenként 1,66 dollárra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 193 millió, illetve 1,53 dolláros eredménnyel. A cég korábban, az április 30-án zárult első negyedévben mindenhol forgalomcsökkenésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol 8 százalékos emelkedés volt. A Tiffany bevételeinek mintegy fele exportból származik, az Egyesült Államokban pedig külföldi turisták vásárlásai eredményezik a bevételek zömét.
Telefon harminchárom millióért
Az egyik legismertebb ékszermárka 1837-ben nyitotta meg első üzletét. Kevesen tudják, hogy 2008-ban a SoftBankkal együtt telefont is piacra dobott a cég, a készülékeket több mint ötszáz, 18 karátos gyémánttal díszítették, és több mint 130 ezer dollárba (33 millió forint) kerültek.


