Evés helyett a technológiára költenek az amerikai fiatalok
Általánosságban 4,4 százalékkal kevesebbet vásároltak a fiatalok az elmúlt egy évben, a szülői hozzájárulás szintén kisebb mértékű volt, 68-ról 67 százalékra csökkent – derül ki az amerikai Piper Jaffray idén harmincnegyedik alkalommal, a fiatalok vásárlási szokásairól készített felméréséből. A vizsgálatban hangsúlyosan foglalkoznak a pénzköltési trendekkel és a márkapreferenciákkal.
A negyvennégy államban, 6100 amerikai fiatal részvételével zajló kutatásból kiderül, hogy körükben a legnépszerűbb terület a technológia. A tinik által legkedveltebb közösségi platform a Snapchat, melynek népszerűsége 12 ponttal 47 százalékra nőtt. A második legnépszerűbb hálózat 24 százalékkal az Instagram, a harmadik helyre 9 százalékkal a Facebook jött be, míg a sereghajtó 7 százalékkal a Twitter lett. Magyar tekintetben nemrégiben a Vodafone készített felmérést az ifjúság közösségimédia-használatáról. Nálunk elsősorban a Facebookot, a Facebook Messengert és a YouTube-ot használják a fiatalok, főleg kapcsolattartási és tájékozódási céllal, 30 százalékuknak pedig – amint akad néhány szabad perce az iskolában vagy a munkahelyén – első dolga, hogy átfussa a közösségi oldalakat.

Az amerikai megkérdezettek közül egyre többen tervezik, hogy a következő telefonjuk iPhone lesz. A felmérés történetében az eddigi legmagasabb eredmény született, a fiatalok 82 százaléka vágyik ugyanis a népszerű készülékre. A videojátékok kapcsán a kutatás megállapítja, hogy a tiniknek már az 50 százaléka gondolja úgy, hogy a játékok több mint felét fogja letölteni az internetről. Ez az arány tavasszal 47, két éve pedig még csak 37 százalék volt.
A vizsgálat kitér az ifjúság rádióhallgatási szokásaira is: 49 százalékról 35-re esett vissza azon tinik aránya, akik a Pandora rádiót hallgatják. Ezzel szemben népszerűbbé váltak azok az online hallgatható tartalmak, melyeket a Spotify, a YouTube vagy az Apple Music nyújt. Videótartalmakat elsősorban a Netflixen fogyasztanak az amerikai tinik (37 százalék).
A Piper Jaffray felmérése arra is kiért, hogy a fiatalok 49 százaléka leginkább az Amazonon szeret vásárolni. Ha ruhavételről van szó, a legnépszerűbb márka a Nike, de jön fel az utcai viseleteket árusító American Eagle és az Adidas is. A magyar ruhapiacon a H&M a legkedveltebb az Elektronikus Beszámoló Portál adatai szerint.
Ételre már csak minden negyedik amerikai fiatal költ saját pénzéből – a legnépszerűbb a Starbucks 11 százalékkal, míg a McDonald’s már csak 5 százalékot ér el –, de 24 százalékos mutatójuk még mindig több, mint amennyien (20 százalék) ruhára adnak ki pénzt.


