Cégvilág

Egyre többen kérnek fogyasztóvédelmi tanácsot online vásárlásnál

Megduplázódott a Budapesti Békéltető Testületen (BBT) belül működő, az európai online kereskedelem fogyasztóvédelmi kérdéseivel foglalkozó nemzeti tanácsadó ponthoz fordulók száma tavaly – mondta Kóródy Dávid hivatalvezető szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

A hivatalvezető felidézte, hogy az Európai Bizottság 2016-ban hozta létre az uniós békéltető honlapot az online vásárlásból fakadó viták elektronikus ügyintézésére, minden tagországban nemzeti tanácsadói kapcsolattartó pontot jelöltek ki, Magyarországon a Budapesti Békéltető Testületet.

Kóródy Dávid ismertette:

tavaly 572 megkeresés érkezett a tanácsadó ponthoz telefonon, emailben, illetve az uniós honlapon,

560 esetben magyar fogyasztók, kereskedők kértek tanácsot, külföldről 12 esetben fordultak hozzájuk, főleg légiközlekedési témában.

európai online kereskedelem fogyasztóvédelem Budapesti Békéltető Testület
Kapcsolódó cikkek