Cégvilág

Rekordéve volt a BMW-nek

Világviszonylatban és Magyarországon is rekordéve volt tavaly a BMW Groupnak, amely soha nem adott még el annyi BMW és MINI személyautót valamint motorkerékpárt, mint 2017-ben – mondta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a cég tavalyi eredményeit ismertető keddi sajtótájékoztatóján.

Tavaly összességében több mint 2,4 millió autót értékesített a BMW Group, ami 4,2 százalékkal magasabb a 2016-os eladásszámnál. A BMW márkából kétmilliónál több fogyott, de a MINI is jól teljesített, ebből több mint 371 ezret értékesítettek világszerte. Rolls-Royceból pedig csaknem 3400 talált gazdára, aminek forgalma 16,2 százalékkal visszaesett, de az ügyvezető várakozásai szerint az új Phantom lendületet adhat az értékesítésnek. Massimiliano Di Silvestre azt is elmondta, hogy a BMW motorkerékpárokból 164 ezert adtak el világszerte.

Forrás: AFP/Belga Photo/Nicolas Maeterlinck

Az elektromos és a plug-in hibrid autók eladásánál sikerült átlépni a százeres határt, ami 65 százalékos bővülést jelent. A BMW terveiben az szerepel, hogy 2019-ben már 500 ezer elektromos és plug-in hibrid (BMW és MINI) autót adnak majd el. A tervek szerint 2025-re a márka összes értékesített autójának 15-25 százaléka elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz majd.

Magyarországon tavaly 2698 új BMW-t adtak el, ami 13 százalékkal több, mint amennyit 2016-ban értékesítettek. A MINI modellekből sem sikerült még soha annyit eladni Magyarországon, mint 2017-ben, amikor a 2016-os eladásokhoz képest 59 százalékkal többet, 224-et értékesítettek.

Tehát mind a MINI, mind a BMW rekordokat döntött, a legnagyobb számban értékesített modell az 5-ös BMW volt, amiből 619 talált gazdára a magyar piacon, de jól fogyott a 3-as sorozat is, amiből 414-et adtak el.

Infogram

A kormány elektromos autó vásárlási támogatásának is köszönhetően az elmúlt évben 127 darab i3-as és 13 darab i8-as autót értékesítettek. Az e-autók vásárlásához nyújtott kormányzati támogatás hasznos ösztönző, de az újdonsága miatt a kereskedelmi hálózat vállára nagy terhet rak – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Massimiliano Di Silvestre. Az elektromos autók értékesítése és a töltőhálózat kiépítése terén egyébként Magyarország a közép-kelet-európai régióban kiemelkedő helyen áll.

A tavalyi rekordév után idén újabb sikerekre készül a BMW Group Magyarországon, amiben szerepe lehet az érkező hét-nyolc modellnek – emelte ki Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója, aki ezek között említette a januárban érkező i3 S-t. Márciusban jön az új M5-ös BMW, és májusban debütál majd az i8 Roadster is, az év végén pedig az X7. Mindeközben a MINI egy optikai frissítést kap – tette hozzá Salgó.

A BMW magyarországi életében már hagyománya van a márka nagyköveteknek, idén három újat mutattak be: Osvárt Andrea színésznőt, Almási Kitti pszichológust és Schiffer Miklós stílustanácsadót.

 

Massimiliano di Silvestre autóeladás Mini BMW
Kapcsolódó cikkek