Cégvilág

Szemléletváltás a Nestlénél

A svájci Nestlé 2,8 milliárd dollárért eladja az olasz Ferrerónak egyesült államokbeli édesipari leányvállalatát, s ezzel egy újabb lépést tesz abba az irányba, hogy megtisztítsa portfólióját az egészséges életmódtól idegen élelmiszerektől – írja a CNBC.

Igaz, nemcsak ez az érv szólt az eladás mellett, hanem az is, hogy az amerikai egység versenytársaihoz képest alulteljesített a közelmúltban, a fogyasztók ugyanis az egészségesebb termékeket kezdték keresni, emiatt a Nestlé által forgalmazott helyi márkák – a BabyRuth, a Butterfinger és a Crunch – népszerűsége csökkent.

A jó ideje egy helyben topogó Nestlé vezetését 2017 januárjában átvevő német-amerikai Ulf Mark Schneider szerkezetátalakítási-meg­újulási programját az egészséges életmód, a cukormentes táplálkozás köré építette fel, ebbe a sorba illeszkedik a mostani ügylet. Az amerikai csokoládépiac egyébként is szűkül, emiatt a Nestlé egységére pályázók közé sorolt Hershey például nemrég 15 százalékos leépítésről határozott, míg a minőségi termékeiről világhírű svájci Lindt & Spruengli AG nyolc éve nem zárt annyira gyenge évet Amerikában, mint tavaly.

A Toll House kávézóláncot és Nestlé süteményeket nem érinti az üzlet, ezek maradnak a svájciaknál. Az olasz Ferrero családi vállalkozás számára a legfontosabb cél az adásvétellel az volt, hogy olyan méretűre hizlalják amerikai érdekeltségüket, amellyel már diktálni tudnak a piacon. Ez sikerült is, hiszen az ügylet révén a többi között a Nutellát és a Raffaellót gyártó Ferrero nemcsak Amerika, de a világ harmadik legnagyobb édességgyártójává lépett elő az Euromonitor International felmérése szerint.

felvásárlás Egyesült Államok édesipar Nestlé ferrero
Kapcsolódó cikkek