Cégvilág

Kisvállalkozás terméke is hipermarket polcára juthat

A hipermarketek piacára beléphetnek ugyan a kisvállalkozások is a termékeikkel, de felkészülten és jól átgondoltan kell megérkezniük.

A kiskereskedelmi értékesítés legnagyobb volumenét a hipermarketek adják, és bár beléphetnek erre a piacra a kisvállalkozások is a termékeikkel, de felkészülten és jól átgondoltan kell megérkezni – mondta a Világgazdaságnak Kokas Sándor termékmediátor, a Green Rabbit Kft. ügyvezetője. Egy jó termék ugyanis önmagában még kevés ahhoz, hogy sikeresen helytálljon a hiperek világában. Az első lépés, hogy a vállalkozás felkészüljön és hiperképessé váljon. Ehhez nagyon jól meg kell ismernie a hipermarketek piacát és a már bent lévő cégek kínálatát. Az átfogó kutatás után önreflexióra is szükség van, meg kell vizsgálni a terméket és magát a céget is.

Meg kell vizsgálnia a cégeknek, mekkora árengedményeket és akciókat vállalhat
Fotó: Teknős Miklós

A szakember szerint fel kell mérni az adott termék piaci lehetőségeit: hogy miben más, mint a többi, mennyire pozicionált, mi az üzenete, és hogy ezt mennyire adja át a termék és megjelenése, vagyis tudatos termékmarketingre van szükség. Fontos szempont az értékesítésösztönzési terv megléte is, valamint elengedhetetlen a szervezetfejlesztési terv, sőt egy bizonyos szervezettségi szinttel már rendelkeznie kell a vállalkozásnak, amikor a hipermarketek piacára készül.

Azzal is számolni kell, hogy mit jelent az adott cég számára ez piackészletezési, illetve pénzügyi értelemben.

A vállalkozások gyakran ott rontják el, hogy nem informálódnak körültekintően, nem készülnek fel arra, mire számíthatnak a tárgyaló felektől. Ennek következtében akár ellenségesnek is érezhetik a hipereket, vagy ami még rosszabb, becsapva érzik magukat. A csalódás miatt pedig úgy gondolhatják, hogy nincs helyük ebben a világban, holott erről szó sincs – mondta Kokas Sándor. Hozzátette, az is gyakori hiba, hogy nincs jó stratégiája a vállalkozónak, csak álmai, amelyek önmagukban nem elegendők a sikerhez. Azt is ki kell találni, hogy jut el azok megvalósításához.

A hibák között megemlíti még, hogy a már benn lévő konkurens termékek másolásával is gyakran próbálkoznak, pedig ezzel a termék éppen az egyediségét veszíti el.

A bentlét menedzselése legalább annyira fontos, mint a bekerülésé, hiszen a cél az, hogy a termék a hiperek polcain maradjon hosszú távon, méghozzá jó helyen. Ehhez meg kell vizsgálnia a vállalkozásnak, hogyan tudja növelni a forgalmát, mekkora árengedményeket és akciókat tud vállalni, hogyan kerülhet a hipermarketek szórólapjára, tehát az áruház marketingjét is ismernie kell ahhoz, hogy jól érvényesüljön – tette hozzá a termékmediátor.

hipermarket kisvállalkozások kereskedelem
Kapcsolódó cikkek