Az első negyedévben az előző évi huszonhétről tizennyolcra, azaz 33 százalékkal csökkent az ütközések, gázolások száma a vasúti átjárókban – tájékoztat a MÁV-csoport.
VG
2018.04.19, 08:18
Megosztom a cikket
Idén március végéig egy halálos, egy súlyos és öt könnyű sérüléssel járó baleset történt, mindegyik jól működő sorompóval biztosított átjáróban. 2017-ben a MÁV biztonsági szakemberei – gyakran a rendőrséggel közösen – csaknem kétszázszor tartottak forgalombiztonsági ellenőrzést a sorompóknál. Hasonló kampányakciókra idén is lehet számítani a vállalat közleménye szerint.
Tavaly a MÁV és a MÁV-HÉV pályahálózatának vasúti-közúti kereszteződéseiben 99 ütközés és gázolás történt, ebből 16 a HÉV átjáróiban. Ez egész évre vetítve több mint 2016-ban, ám
a tavalyi utolsó és az idei első negyedévben jelentősen csökkent a balesetek száma a megelőző évek azonos időszakaihoz viszonyítva.
Forrás: VG
Idén március végéig a MÁV hálózatán huszonötről tizenhatra (33 százalékkal) csökkent a balesetek száma a tavalyi első negyedévhez képest. A HÉV-nél két-két baleset történt 2017. és 2018. első három hónapjában.
Az ütközések, gázolások kivétel nélkül a közúton közlekedők gondatlanságából, figyelmetlenségéből következtek be. Vasúti berendezés meghibásodásából eredő baleset több mint hét éve nem történt.
A balesetek számának mérséklődése a vasúti átjárókban végzett ellenőrzéseknek és a baleset-megelőzési kampányoknak is köszönhető a MÁV szerint. A közlekedési vállalat a sorompós fejlesztések mellett többször a rendőrséggel közösen megtartott akcióval hívja fel a közúton közlekedők figyelmét a KRESZ előírásaira. A Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Kampány (ILCAD) keretében, 2017. június 2-án ötven sorompónál tartott ellenőrzésen kívül tavaly 190 alkalommal, 157 vasúti átjáróban végeztek forgalombiztonsági akciókat – túlnyomórészt a helyi rendőrkapitányságok járőreivel együtt.
Az idei ILCAD-napon, június 7-én is számíthatnak ellenőrzésekre a közlekedők a vasúti-közúti kereszteződéseknél.
A gépjárművezetők figyelmének felhívása azért is elengedhetetlen, mert szabályszegő közlekedéssel nemcsak saját magukat sodorhatják veszélybe, hanem a vonatokon utazókat, dolgozókat is. A közúti közlekedés szabályai szerint az átjáró megközelítésekor, illetve az áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek. Az átjáró előtt meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik – figyelmeztet a társaság.
A megelőzés érdekében az is fontos, hogy a járművezetők, a kerékpárosok és a gyalogosok – az előírásokat betartva – körültekintően, figyelmesen közlekedjenek, és a kereszteződéseknél minden esetben győződjenek meg a biztonságos áthaladás feltételeiről. Különösen fontos az óvatos áthaladás a felújított vonalak esetében, mert ezeken nagyobb sebességgel, de csendesebben haladnak a modern vonatok.
Életveszélyes lehet, ha valaki a tiltó jelzés ellenére, körbenézés nélkül megy át a síneken, azt gondolva, hogy úgyis meghallja a mozdonyok és a kocsik zaját.
A Budapest–Esztergom vasútvonal mentén élőknek is nagyon oda kell figyelniük a vasúti síneknél, mert áprilistól 9-től már halkabb, villamosvontatású FLIRT motorvonatok szállítják az utasokat a zajosabb dízelmotorvonatok helyett.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.