BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A flottacégek továbbra is a dízelre esküsznek

Az elmúlt időszakban hangsúlyos szerepet kapott a személyautók károsanyag-kibocsátása, ami a környezetvédelmi szempontok miatt teljesen érthető, de érdemes megnézni, pontosan milyen eredményeket értek el a gyártók. Nemzetközi szinten a gépjárműgyártásból származó összes szén-dioxid-kibocsátás 2008 óta 24 százalékkal csökkent, az egy autóra jutó 30 százalékkal, az egy autó után keletkező hulladék pedig 14 százalékkal lett kevesebb. Szintén kedvező, hogy a járműgyártáshoz kötődő vízfelhasználás 31 százalékkal mérséklődött – derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb, részben az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) felmérésein alapuló összeállításából. Bár nem jó a sajtójuk, a Fleetnews brit flottapiaci szakportál szerint a legújabb dízelmotoros autóknak átlagosan 71 százalékkal kisebb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiknak. Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke más adatokat közölve elmondta, hogy a legújabb dízelek a valós tesztek szerint 18 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a korábbiak, ráadásul a 48 milligrammos nitrogén-oxid-kibocsátás megközelíti a legújabb benzinesekre vonatkozó 36 milligrammos értéket. Gond a régebben gyártott – Euro III-as és Euro IV-es környezetvédelmi besorolású dízelmotoros járművekkel van.

Kishaszonjárműveknél és személygépkocsiknál magas futásteljesítménynél ugyanakkor még nincs semmilyen alternatíva az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókhoz képest. A dízelek a flottaszegmensben ezért népszerűek a már említett alacsony fogyasztásuk miatt. A flottaüzletágban a társaságok 18,73 milliárd forintot helyeztek ki az első negyedévben, ami 3 százalékos növekedés, s így elmarad a teljes piac 16 százalékos növekedésétől, ám – hívta fel a figyelmet Tekse Kálmán – ebben a szegmensben bármikor jelentős változást okozhat egy-egy nagyobb tender.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.