BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Három részre szakad a Daimler

A Daimlert az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta leginkább érzékenyen.

Új vállalati felállásban folytatja a Daimler konszern: különválasztják a személyautókat gyártó Mercedes-Benzt, a teher- és buszgyártó divíziót és a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágat, amelyek így nagyobb önállóságot élvezve tudják sikerre vinni stratégiájukat saját működési területükön, a cégeket felülről összefogó Daimler AG védőernyője alatt. A váltást a piaci folyamatokra való gyorsabb és rugalmasabb reagálás is magyarázza. A független cégek Mercedes-Benz AG, Daimler Truck AG és Daimler Mobility AG néven futnak majd – írja a Reuters.

bauma 2016 exhibition: Mercedes-Benz Nutzfahrzeuge – cleaning an Arocs , Munich, Apr. 12, 2016.
Fotó: AFP

A Daimler csütörtökön, a hírt megelőzően közölte második negyedéves számait, az amerikai–kínai vámháborút felelőssé téve az egy évvel korábbitól 30 százalékkal elmaradó, 2,64 milliárd eurós üzemi nyereség miatt.

A céget különösen az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta érzékenyen, mert emiatt saját nyeresége terhére kellett engednie a kínai fogyasztói árból, hogy ne essen vissza nagyon az autói iránti kereslet. Ez oda vezetett, hogy a Mercedesek haszonkulcsa a tavalyi 10 százalékról 8,4 százalékra csökkent. A kiadásokon az önvezető és az elektromos járművek egyre magasabb fejlesztési költsége is nagyot dobott.

A Daimler teljes bevétele a tavalyi bázisidőszakhoz képest 1 szá­za­lékkal, 40,8 milliárd euróra mér­séklődött, megtörve az előző évek emelkedő trendjét. Ugyancsak 1 százalékkal csökkent az eladott Mercedesek darabszáma.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.