A jó eredmény feledtette a rosszul sikerült elsődleges kibocsátást
A Xiaomi kínai okostelefon-gyártó 14,63 milliárd jüan (600 milliárd forint) nyereséget ért el a második negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 12 milliárd jüanos veszteséggel.
A vállalat bevételei 68 százalékkal 45,24 milliárd jüanra emelkedtek. A profitot csökkentették a menedzsmentnek kifizetett rekordmagas, összesen 9,9 milliárd jüant kitevő prémiumok, köztük a Lei Jun vezérigazgatónak az IPO előkészítéséért juttatott 1,5 milliárd amerikai dolláros jutalom.
A MarketWatch szerint még soha egyetlen vállalatvezető sem részesült ekkora bónuszban.

Az ugrásszerű eredményjavulás megnyugtathatja a befektetőket a Xiaomi júniusi, csalódást okozó 4,7 milliárd dolláros IPO-ja után, amikor az előzetesen vártnál jóval olcsóbban sikerült piacra dobni a részvényeket. A cég az olcsó okostelefonjai értékesítését 44 százalékkal 32 millió darabra növelte a negyedév során. Ennek a teljesítménynek köszönhetően a Xiaomi a számára kulcsfontosságú fejlődő országokban a Samsung elé tudott vágni, és így például Indiában is piacvezetővé vált.
Az okostelefonok visszaeső globális piacán a Xiaomi azon kevés cég között maradt, amely növekvő értékesítésről tud beszámolni.
A pekingi székhelyű vállalat azonban az internetes szolgáltatásainak a fellendítését is célul tűzte ki. Az okostelefonjai vásárlóit a saját alkalmazásait értékesítő áruházába irányítja, az internetes platformján pedig szoftveres szolgáltatások árusításába és hirdetésekbe kezdett. A cég bevételeinek a 67 százaléka ugyanakkor még mindig az okostelefonok árusításából folyik be.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja


