BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nanushka: csődközelből sikersztori

Zsúfolásig telt a terem hallgatókkal, sokan a földön ülve hallgatták tegnap este a Corvinuson a Nanushka menedzsmentjének előadását arról, hogyan lett egy csőd szélén álló, tízéves magyar divatmárkából két és fél év alatt nagyon gyorsan növekvő, nyereséges cég. A Nanushka 2016 novemberében 300 millió forintos tőkét kapott az Exim növekedési alapból, amelyet a GB & Partners Tőkealap kezel. Ez teljes fordulatot hozott a magyar márka életében. Az elmúlt két és fél évben egyébként összesen 930 millió forintos befektetést kapott a márka. A befektetés mellett mentorok és új tulajdonosok is segítették a cég talpra állását.

Az előadáson Sándor Szandra, a Nanushka kreatív igazgatója és alapítója, Baldaszti Péter társtulajdonos és igazgatósági elnök, valamint Kovács Máté, a márka operatív vezetője igyekezett felkelteni a diákok érdeklődését, hogy a hagyományos nagyvállalatokon kívül is lássák meg a divatipari karrierlehetőséget: a startup világban és a kreatív vállalatokban. Megmutatták, milyen egy divatmárka értéklánca, milyenek az egyszerű kép mögött működő, valójában rendkívül bonyolult és komplex rendszerek.

A globális divatipar éves forgalma 200 milliárd dollár, évente 4-4,5 százalékkal nő, ezen belül a luxus kategóriája még gyorsabban. Az ágazatnak mégis nagyon sok cége veszteséges, ezért viszont a nyereségesek hamar a száz legjobb közé juthatnak, ez a Nanushkának sem elérhetetlen cél. 2017-ben a világ top 20 divatcége adta a teljes iparág profitjának a 97 százalékát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.