BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olaszország lett a legkeresettebb célpont a hazai utazók körében az interneten

A Google statisztikája szerint Olaszország és Horvátország, a városok között pedig Bécs és Barcelona vezeti a magyar utazók keresőszavas toplistáját. Miközben egyre több magyar utazik külföldre, az idén már a vendégéjszakák stagnálását látja a Szallas.hu ügyvezetője.

Magyarországra Németországból keresnek rá a legtöbben az interneten, a magyarok pedig Olaszországban, Horvátországban és Ausztriában keresnek szállást és látnivalókat, tavaly már csaknem felerészben mobiltelefonjukon. Minden ötödik utazni készülő konkrét márkákat is megjelölve böngészi a kínálatot – ismertette a magyarországi turisztikai trendeket Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője. Mindez a márkák felértékelődését jelzi, és azt, hogy a piacon egyre inkább csak a mobiltelefonra optimalizált minőségi megjelenéssel lehet megszólítani a célközönséget. Szembetűnő változás a 2016–2018-as időszakban, hogy augusztusról júliusra tevődött át a nyaralási célú keresések csúcsidőszaka, és folyamatosan nő a last minute ajánlatokat keresők száma. Az utazási kedv élénkülését tükrözi, hogy a vizsgált időszakban 9 százalékkal emelkedett a turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma a magyar internetezőknél.

Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője hangsúlyozta: minél előbb lépni kell, a vészjelzéseket már most lehet látni: a magyar turizmus növekedése az idén már nem a vendégéjszakák számának bővülésére, hanem az emelkedő szállásdíjbevételre alapulhat. A bevétel 10-12 százalékkal még rekordot is dönthet ugyan, de mivel a vendégéjszakák számának növekedése 1–3 százalék között lesz, majdnem az utolsó pillanatban vagyunk. Szigetvári József szerint nagyon fontos a szálláshelyek online adatszolgáltatásának bevezetése, hiszen adatok nélkül nem lehet iparági stratégiát formálni és piaci döntéseket hozni. Az egyértelműnek látszik, hogy szálláshelyet önmagában eladni már nem lehet, a vendégek a helyi programok és attrakciók ismeretében foglalnak szobát. A továbblépéshez a rendkívül szerény vidéki minőségi program- és attrakcióválasztékot bővíteni kell, különösen, ha magas költésű vendégkör a célcsoport. Ezt igazolja a Google keresési listája is: a külföldi és belföldi vendégek körében is elsöprő többségben Budapest a legkeresettebb magyar város, a vidéki programkínálat azonnali jelentős fejlesztést igényel.

A programkínálat bővítése segíthet abban, hogy a 2008–2014 között berobbant fiatal, aktív turistákat családostól visszacsábítsuk, mert az is látszik, hogy ennek a korosztálynak az utánpótlása Európában is egyre kisebb számú, csak rájuk építeni csökkenő vendégszámot jelentene – mondta Szigetvári.

Nem hungarikum az adatszolgáltatás

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adattára júliustól a szállodák, majd a különböző szálláshelytípusok lépcsőzetes bekapcsolódásával jövőre válik teljes körűvé, amikor mintegy 44 ezer hazai kereskedelmi szálláshely szolgáltat napi szintű adatokat – tudtuk meg Szabó Árontól, a Magyar Turisztikai Ügynökség szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatójától. Azt is elmondta, hogy az online felületen a vendégek személyes adatait nem gyűjtik. Horvátországban már két éve bevezették az ott még a saját nyaralóépületekre is vonatkozó online adatszolgáltatást, amely Németországban és Ausztriában is működik már.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.