BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A gyenge kínai eladási mutatókat megérzi a cseh autógyár

Visszaesett az első fél évben a legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Auto új kocsijainak eladása – írja a Právo című cseh napilap szombaton az autógyár közleményére hivatkozva.

A Skoda az idei első hat hónapban 620 900 személygépkocsit értékesített, ami éves összehasonlításban 4,9 százalékos csökkenést jelent.

  • A csökkenés legfőbb oka a kínai piac, ahol a Skoda eladásai 23,9 százalékkal estek vissza.
  • A világ többi piacain együttvéve 1,6 százalékkal emelkedett az értékesített Skoda személyautók száma.
  • Fotó: AFP/Belga Photo/Nicolas Maeterlinck

    Kínában a Skoda az első fél évben 125 900 autót adott el. A kínai eladás már több mint egy éve folyamatos. A csökkenés tempója júniusban viszont már csak 13 százalékos volt – mutat rá a lap.

    Nyugat-Európában az első hat hónapban 275 700 Skoda márkájú autó vettek meg, ami éves összehasonlításban 3 százalékos növekedés.

    A legkeresettebb modell továbbra is az Octavia, amelyből 185 700 darab kelt el. Ez éves szinten 11,9 százalékkal kevesebb.

    A Skoda Auto menedzsmentje az év második felében az eladások növekedésére számít,

    elsősorban a Scala és a Kamiq nevű új modellek piacra kerülése következtében. Piacra kerül a modernizált Superb luxuskocsi és Superb Scout nevű új változata is.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.