Az előző évinél csaknem 30 százalékkal magasabb, több mint 138 milliárd forint árbevétellel zárta az elmúlt évet a Market Építő Zrt., amely több kiemelt jelentőségű beruházás, például a Pannon Park biodóm vagy a BudaPart kivitelezője. A tavalyi növekedés nagyságát azonban árnyalja az ágazatban tapasztalt nagymértékű drágulás, amely a KSH által 2018-ra közzétett építőipari termelői árindex alapján 10,7 százalékos költségemelkedéssel járt. A Market mindezzel együtt jó évet zárt még úgy is, hogy – mint a Világgazdaságnak válaszolva a cégnél hangsúlyozták – a piac többi szereplőjéhez hasonlóan a jövedelmezőség minimális csökkenését várják. Az árszint emelkedése, a kapacitáshiány, a hatékonyságbeli problémák és a munkaerőhiány ugyanis nem kedvez a nyereséges működésnek. A Market adózás előtti eredménye mindenesetre meghaladta a 7 milliárd forintot, ami 7,7 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
Az 1996-ban alapított és a legnagyobb hazai építőipari vállalattá nőtt Market csoport elsősorban versenypiaci megbízásokból él, a legnagyobb hazai és nemzetközi cégeknek épít – emelték ki a vállalat kommunikációs osztályán. A közbeszerzéseken nyert megbízások nem érik el a forgalom 30 százalékát, a megbízások számának pedig körülbelül a 10 százalékát teszik ki. Az árbevétel több mint a fele irodaházak, ipari és logisztikai létesítmények építéséből származik. A 2018-as év legnagyobb beruházása a Telekom-székházprojekt volt, a gigantikus épületet a nehéz piaci körülmények között is sikeresen, határidőre adta át a vállalat. Elkészültek ezenkívül a diósgyőri DVTK Stadionnal, az Apollo gumiabroncsgyárral, több folyamatban lévő szállodaberuházás közül pedig a Lánchíd budai hídfőjénél lévő Hotel Clarkkal. Elkezdték Debrecenben a Krones-projektet, az OTP-székház és a Mol Campus mélyépítését, az SK Battery komáromi és a Mercedes beruházásának kecskeméti földmunkáit is. Beindult a belvárosban az Akadémia Hotel építése több logisztikai, ipari beruházással egyetemben, és majdnem befejezték az időközben megnyitott Párisi Udvar Hotel Budapestet.
Hároméves fejlesztési stratégiája szerint a Market csoport csaknem
8 milliárd forintot költ korszerűsítésre, gépcserére, informatikai és eszközfejlesztésre. Mindeközben piaci átlag fölötti béremeléssel igyekszik gondoskodni megfelelő számú és képzettségű dolgozóról. A jelenleg 384 fős cég – közlésük szerint – az ágazat egyik legversenyképesebb fizetési és juttatási rendszerét működteti: az elmúlt három évben átlagosan 20–30 százalékkal növelte a béreket. Az idén nem számít a forgalom jelentős növekedésére, elsődleges célja piaci pozíciójának erősítése, hatékonyságának növelése és a határidőre történő, minőségi teljesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.