A luxusruházat és kiegészítők piacának legnagyobb szereplői a 2018 és 2021 közötti időszakban évente átlagosan 4 százalékkal növelik bevételeiket – legalábbis így vélekednek azok a magántőke-befektetők, akiket a Deloitte tanácsadó cég a legutóbbi felmérése során a témában megkérdezett.
A luxusipar egyéb szegmenseiben ennél valamivel nagyobb, évente átlagosan 6 százalékos növekedéssel számolnak ugyanebben az időszakban a befektetők. A Deloitte magántőke-felmérésének a napokban megjelent 2019-es kiadása azt vizsgálja, hogyan vélekednek a divat- és luxusipar növekedési kilátásairól a magántőke-befektetők. A felmérésben a luxus ruházati termékek és kiegészítők, a kozmetikumok és parfümök, valamint az órák és ékszerek piacát vette górcső alá a tanácsadó cég.
A befektetők nagyjából egy véleményen vannak az elkövetkező három évet illetően: véleményük szerint a divat- és luxusipar továbbra is évi 5-10 százalékos növekedést tud majd felmutatni. Ezen belül kiemelkedő teljesítményt várnak a digitális termékektől, a kozmetikumoktól és a parfümöktől, valamint a luxusbútorok piacától: ezeken a területeken a befektetők a 10 százalékot jelentősen meghaladó bővülést prognosztizálnak. A ruházat és kiegészítők piacán, a hotelek és éttermek szegmensében konszolidációt várnak, itt 5-10 százalékos éves növekedést valószínűsítenek. A luxusautók és a privát jetek piacán némi visszaesés várható, míg a jachtok, az ékszerek és a szelektív értékesítések piaca várhatóan stagnálni fog.
Ami a földrajzi megoszlást illeti, Ázsia és a Közel-Kelet lesz a divat- és luxuspiac növekedési motorja a következő néhány évben, itt az éves növekedési ráta jócskán meghaladhatja a 10 százalékot. Észak-Amerikában továbbra is növekedést jósolnak, ám a korábbinál némileg rosszabb üzleti hangulatra számítanak a befektetők. Európában, Latin-Amerikában és Japánban stabilak a kilátások a Deloitte felmérése szerint.
A közeljövőre vonatkozó befektetési stratégiák alakulását is vizsgálta a Deloitte. Eszerint az alapok 70 százaléka fontolgatja a divat- és luxusszegmensbe való befektetést idén, jó néhány területen igencsak megélénkült az érdeklődés. A ruházat és kiegészítők piacán a megkérdezett befektetők 79 százaléka tervez üzletet kötni, a kozmetikumok és parfümök piacában szintén ennyien látnak fantáziát. A luxusbútorok piaca a magántőke-befektetők 57, míg az órák és ékszerek piaca 36 százalékának figyelmét keltette fel. A divat- és luxusipar konszolidációja miatt egyre több befektető vesz célba kisebb cégeket, ezek felfuttatását a nemzetközi piacra való kilépéssel és digitális stratégiákkal tervezik elérni. A digitális megoldások – mint például a mesterséges intelligencia vagy a big data – lehetővé teszik a cégeknek, hogy a virtuális vásárlókat is megnyerjék maguknak, emiatt sok luxuscég keres digitalizációra szakosodott startupokat, hogy kihasználhassa a szinergiákat. A Deloitte felmérésében részt vevők 43 százaléka tervezi, hogy befektet digitalizációra szakosodott cégekbe. Úgy vélik, a jövőben a dolgok internetjének, a big datának és a mesterséges intelligenciának lesz a legnagyobb hatása a befektetői portfóliókra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.