Több ütemben jön létre a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal, az első szakasz építése az idén ősszel kezdődik a főváros és Egyek között – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Világgazdaság megkeresésére. Az állami tulajdonú beruházócég az egyes kivitelezési munkák időzítéséről nem közölt részleteket, ahogyan a teljes beruházás tervezett átadási idejéről és költségeiről sem. Azt azonban elmondta, hogy az első, 23 kilométeres szakasz nem engedélyköteles, mintegy öt kilométeres távjának megépítésére már kiválasztották a kivitelezőt, a Strabagot. A szakasz fennmaradó része kapcsán folyik a közbeszerzési eljárás, további szakaszoknál egyelőre ennek az előkészítése tart. Az utóbbiak feltehetően az Etyek–Velence, Velence–Székesfehérvár, Székesfehérvár–Balatonakarattya szakaszok.
Az összesen 108 kilométeres kerékpáros útvonal tervezésének közbeszerzése 2016-ban indult. Elhúzódását a NIF azzal magyarázta, hogy a minden érintett számára elfogadható nyomvonal megtalálása miatt folyamatos módosítás vált szükségessé, amelynek átvezetését az időközben változó jogszabályi és műszaki előírások is lassították. „Az új tervrészek elkészítése és a meglévők átdolgozása időigényes volt” – emelték ki. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy Magyarországon eddig ilyen volumenű, egybefüggő kerékpáros infrastruktúra-fejlesztés még nem történt. Tény, hogy az itthoni biciklis beruházások jellemzően kisebb területi, esetleg térségi szintre koncentrálódtak, és nem alkottak regionális vagy országos hálózatot.
Az ismert elképzelések szerint a Balatont két irányból lehet majd megközelíteni a fővárosból. Az egyik bekötés az M1-es és M7-es autópálya feletti felüljáró felhasználásával csatlakozik Budaörs már meglévő kerékpárforgalmi hálózatához, a másik találkozási pont a Kamaraerdőnél lesz. A bringaút Balatonakarattyán a Balatoni bringakörbe csatlakozva végződne. A NIF határozottan cáfolta azokat a sajtóban megjelent állításokat, amelyek szerint a fejlesztést csak útburkolati jelek felfestésével és közlekedési táblák kihelyezésével oldanák meg. „Ahogyan a projekt neve is tartalmazza, kerékpáros útvonalat alakítunk ki. Számottevő része önálló, új nyomvonalú kerékpárút lesz, a többi szakaszt pedig alacsony forgalmú, turista- és családbarát útvonalon, valamint mezőgazdasági utak fejlesztésével alakítjuk ki” – írta lapunknak a cég.
A teljes nyomvonal
108
kilométer az eredeti
tervek szerint
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.