Cégvilág

Biztosan nem lesz meggyes Staropramen

A Staropramen termelési adataiból is az tűnik ki, hogy nincs oka tartani a visszaeséstől a Molson Coors Europe-hoz tartozó vállalatcsoportnak.

A Staropramen termelési adataiból is az tűnik ki, hogy nincs oka tartani a visszaeséstől a Molson Coors Europe-hoz tartozó vállalatcsoportnak. A gyár Prágában 3 millió hektoliter sört gyárt, ami kiegészül az ostravai üzem 500 ezer hektós termelésével. A Staropramen ezzel Csehországban az egyik legnagyobb sörgyártó a Pilsner Urquell mögött. Néhány éve – nem sokkal azután, hogy a Molson Coors felvásárolta a StarBev vállalatcsoportot – a cég ráadásul nagyszabású márkakampányba kezdett, amit azóta is folyamatosan fejleszt.

Petr Kovarik, a Molson Coors regionális ügyvezetője a Staropramen 150 éves fennállásának ünnepségén a Világgazdaságnak azt mondta: a vásárlók készek többet fizetni a jó minőségű sörért, a cég egészséges léptékben fejlődik főleg Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában. A gazdasági növekedéslassulásról úgy nyilatkozott, hogy a hatásai egyelőre nem tapasztalhatók a söriparban. Ennek oka a közép-európai bérnövekedés és a csökkenése, az embereknek van pénzük az olyan élvezeti cikkekre, mint a sör. Az ugyanakkor lassulhat, a többi ágazathoz hasonlóan ugyanis náluk is nehézséget okoz a jól képzett munkaerő pótlása, pláne úgy, hogy a söriparban dolgozók könnyen el tudnak helyezkedni más szektorokban is.

Fotó: MICHAL SVACEK / MAFA / AFP

Bár követik az új trendeket, vannak új ízű és fejlesztésű sörök, az ügyvezető lapunknak nyomatékosította: nagyon figyelnek arra, hogy folytassák a cseh sörhagyományokat. Egy biztos – tette hozzá –, meggyes Staroprament nem fognak gyártani. Petr Kovarik szerint sok a hasonlóság a magyar és a cseh söripar helyzete között. A Borsodi Sörgyárban tavaly kezdtek el egy 12 millió eurós technológiai és kapacitásbővítést, amellyel a bőcsi gyár egyedülálló helyzetbe került, régiós központtá vált. Az együttműködés következő lépése a gyár körüli logisztikai környezet fejlesztése. Ha ez befejeződik, az nagy hatással lesz a két ország együttműködésére, de a régió többi gyárának munkájára is.

A Molson Coors azokat a magyar szállodatulajdonosokat, vendéglátósokat is meghívta a rendezvényre, akik saját vállalkozásaikban a prágai gyár söreit mérik. A gyárlátogatáson sokan azt mondták, nemcsak ünnepelni érkeztek, szeretnék látni, hogyan készül a termék, amiért maguk is garanciát vállalnak azzal, hogy árulják. Szilva János, a Borsodi Sörgyár gyárigazgatója szerint ez is egy az új trendek közül, aminek örülnek. Azt mutatja, hogy a söröket forgalmazó és sokszor családi vállalkozásban működő cégek egyre tudatosabbak. Szilva János a Világgazdaságnak kiemelte: nagy változások történnek a szintén a Molson Coors Europe-hoz tartozó magyar sörgyárban is. Míg néhány éve a gyártás nagy részét az üveges sör tette ki, és csak kis részben került a piacra hordós kiszerelés, addig ez mára megfordulni látszik.

Staropramen sörgyártás sör
Kapcsolódó cikkek