Cégvilág

Kicsordulnak a reklámok a tévécsatornákból

Az év első hat hónapjában az RTL Klubon és a TV2-n összesen mintegy 18 ezer termékmegjelenítés szerepelt.

Az év első hat hónapjában az RTL Klubon és a TV2-n összesen mintegy 18 ezer termékmegjelenítés szerepelt, a növekedés 15 százalékos az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által frissen közzétett tanulmányból. A felmérés az országos kereskedelmi televíziók első fél évben sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban előforduló termékmegjelenítéseket vizsgálta. A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a Duna World, az M4 Sport, a Sport1, a Sport2, a Story4 és a Viasat3.

Fotó: Shutterstock

A vizsgált csatornák együttesen mintegy 17,4 ezer órányi műsoridejében 1038 cég összesen majdnem 68,5 ezer szponzorüzenete jelent meg.

Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve azt láthatjuk, hogy a Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt a támogatói aktivitás: az előbbinél a tavalyi első fél évben 5520, az idei első fél évben pedig 6086 reklámfilm került adásba. Az utóbbinál 18,5 ezerről 20 ezer fölé nőtt a hirdetések száma ebben az időszakban. Ezzel szemben a TV2-nél 44 ezerről 39 ezerre esett vissza a reklámozás.

A legtöbb (2298) termékmegjelenítés 2019 januárja és júniusa között az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, ezt követte a német hátterű csatorna Fókusz és Drága örökösök produkciója. A Vida József bankár érdekeltségébe tartozó TV2 reklámokkal leginkább tarkított műsora a Bezár a bazár! volt, amelyben 886 hirdetés futott, ezzel pedig a negyedik helyen áll az NMHH listáján. A legtöbb szponzorüzenetet viszont már a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be, csaknem 16 ezret.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

H1 NMHH 2019 reklám reklámozás MÉDIA tévé
Kapcsolódó cikkek