A felhasználói óvatlanságból eredően napjainkban a zsarolóvírusok jelentik a kis- és középvállalkozásokat fenyegető egyik legnagyobb IT-biztonsági veszélyt. A becslések szerint minden 14. másodpercben esik áldozatául egy vállalat valamilyen támadásnak, ami a 2017-es adatokhoz képest 97 százalékos növekedés – derül ki az ESET magyarországi képviseletének, a Sicontact Kft.-nek a közleményéből.
Helen Robinson, a kiberbiztonság és -védelem szakértője szerint mindössze a vállalkozások 27 százaléka nem észlelt kibertámadást az elmúlt évben. A 2018-as kiberbűnözési jelentés készítői rámutatnak, hogy egy-egy zsarolóvírus legnagyobb áldozatai a középvállalatok lehetnek. Megállapításaikat arra a több országon átívelő, 900 mélyinterjúra alapozták, amelyet az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Szingapúrban készítettek a szakemberek.
A kkv-kat érintő legnagyobb biztonsági rizikót az alkalmazottakkal szembeni célzott támadások, például az üzleti levélnek álcázott zsarolóvírusok, kéretlen e-mailek és az adathalászat jelentik. Ezek elsődleges célja pedig, hogy pénzt csikarjanak ki áldozataikból a támadáskor titkosított, fontos dokumentumok visszaállításáért cserébe, ezzel veszélyeztetve, akár teljesen meg is bénítva a szervezet működését. „A ransomware elleni védekezés azért adja fel a leckét, mert ehhez egyszerre több dologra is figyelni kell: egyfelől fontos a naprakész vírusvédelem mellett az operációs rendszer és az alkalmazói programok hibajavító frissítéseinek azonnali futtatása, másfelől nélkülözhetetlen mind a vírusvédelem, mind az operációs rendszer, valamint a hálózat biztonsági beállításainak felülvizsgálata. És emellett egy harmadik feladatot is el kell végeznünk, ez pedig a rendszeres, külső adathordozóra való mentés az értékes adatainkról” – mondta el Csizmazia-Darab István, a Sicontact Kft. IT-biztonsági szakértője.
Csak a cégek
27
százaléka nem észlelt támadást
az elmúlt évben
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.