H. F. | Idén már 6 százalék körül alakulhat a magyar piacon a webáruházi vásárlások aránya a boltos kiskereskedelem egészén belül. A Blokkk.com számításai szerint a növekedés üteme 30 százalék fölött lehet. Az e-kereskedelem dinamikáját jól mutatja, hogy tíz éve még alig 1 százalékos részesedést mondhatott magáénak. Ebben az évben már azzal számolnak a szakértők, hogy a magyar webáruházi piac túllépi a 710 milliárd forintos határt, ami 174 milliárd forintos pluszt jelentene tavalyhoz képest. Ez egyúttal a teljes boltos piac bővülésének a 15 százaléka. A tempó fokozódásának több oka is van. Egyfelől világszerte tapasztalható trend, hogy egyre népszerűbbek a webáruházak. Magyarországon is döntő tényező, hogy a vásárlók egyre jobban kedvelik az online által nyújtott kényelmet. Az ágazat szereplői igyekeznek lefedni az igényeket: 2019-ben a SPAR is belépett az internetes értékesítés területére, a Tesco folyamatosan bővíti saját kiszállítását, a statisztikákban pedig az eMAG is megjelent. Ez azért lényeges, mert számos magyar nyelvű webáruház (ilyen a román Fashion Days és a német About You) mögött külföldi bejegyzésű cégek állnak, így a velük történő tranzakciók nem jelennek meg a hazai mérésekben.
Az online felületek többségén importtermékeket kínálnak, közöttük az élelmiszerek kisebb súlyt képviselnek. A gyengébb forintárfolyam bevonzhat új vásárlókat, és a webáruházak közötti verseny is lefelé szoríthatja az árakat. Ugyan nyilvános összegzés nincs arra vonatkozóan, hogy hány online bolt működik magyar cégbejegyzéssel, de becslések szerint a számuk tízezer felett lehet. Ez a kör jelentős piacot rabol el a hagyományos üzletektől. A webáruházas cégeknél alapvetően kétféle berendezkedés alakult ki. Az egyik az önálló webáruház, amely mellett nincs hagyományos, fizikailag is létező bolt. Ilyen a már említett eMAG vagy a Mall. Sok nagyobb lánc azonban saját online térben is kínálja az árucikkeit. A multik közül a SPAR, a Tesco, a Media Markt és az Extreme Digital is így működik. A kettős csatornának számos előnye van, leginkább az, hogy ezzel adott a lehetőség, hogy cégen belül vándoroljon a vásárló a hagyományos bolt felől a netes üzletág felé.
Engedélyezte az eMAG és az Extreme Digital egyesülését a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hatóság megállapította, hogy a Dante International Kft. (eMAG.hu) irányításszerzése az Extreme Digital Zrt. (Edigital.hu) felett nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a műszaki termékek kereskedelmének piacán. A GVH döntése értelmében az eMAG.hu irányítást szerez az Edigital.hu online áruház, illetve az Extreme Digital által üzemeltetett tizenhat bolt felett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.