Az adidas bezárja Németországban és az Egyesült Államokban a legmodernebb robottechnológiával termelő üzemeit, amelyeket a növekvő távol-keleti bérek és szállítási költségek kiváltása mellett eredetileg azért hozott létre, hogy a legnagyobb felvevőpiacaihoz közel, rugalmasan tudjon alkalmazkodni a célközönség gyorsan változó igényeihez. A hétfői bejelentés szerint az üzemek Ázsiában „gazdaságosabban és rugalmasabban” működhetnek majd.
Az adidas „Speedfactory” robotüzeme a bajorországi Ansbach városban 2016-ban, az amerikai pedig Atlanta közelében 2017-ben kezdte meg a termelést. Az üzemek 2020 áprilisáig fejezik be a termelést.
Martin Shankland, az adidas globális üzemviteli igazgatója szerint az üzemeknek köszönhetően a cég „széleskörű innovatív termelési tapasztalatokra” tett szert, amelyeket beszállítói hálózatának a bevonásával „sokkal rugalmasabban és gazdaságosabban” hasznosíthat. Az adidas beszállítói hálózata több mint egymillió alkalmazottat foglalkoztat szerte Ázsiában, elsősorban Kínában és Vietnamban.
Az adidas folytatja az együttműködést a két robotüzemet működtető német Oechsler vállalattal.