Cégvilág

Magyarországon erősítene az egyik vezető pizzalánc

Az Egyesült Államok egyik legnagyobb pizzalánca nyithat éttermeket hazánkban.

Tíz amerikai franchise tizenkét márkával jelent meg azon a tegnapi üzletember-találkozón, amelyet a Nemzetközi Franchise-szövetség és az Egyesült Államok nagykövetsége szervezett Budapesten. A vállalatok képviselői azzal a céllal érkeztek Magyarországra, hogy helyi franchise-átvevő partnerekkel szerződjenek.

Az amerikai társaságok között ott volt a Papa John’s is, a világ negyedik legnagyobb pizzalánca.

Az Egyesült Államok vendéglátóipari szektorából több brand is belépne a hazai piacra, ezeken kívül fitnesz-, zeneiskolai és autókozmetikai szolgáltatások is magyar üzlettársakkal erősítenék meg globális pozícióikat.

Fotó: Shutterstock

A már említett Papa John’s olyan partnereket keres, akik éttermi tapasztalattal rendelkeznek, de a kiskereskedelmi egységekkel való üzletelés elől sem zárkóznak el. A fennállása 35 éve alatt mintegy 5200 pizzázót nyitó lánc felhívása azért is kedvező lehet, mert viszonylag alacsony belépési költséget számol fel a jövőbeni franchise-tagoknak, viszont erős marketingtámogatást ígér. A Carl’s Jr. a CKE anyavállalat alá tartozik, 75 éves múltra tekint vissza a hamburgerszegmensben, globálisan négyezer boltot üzemeltet. Magyarországon az FMCG-szektor és az éttermi világ szereplőivel működne együtt, főképp olyanokkal, akiknek már kiépült az infrastruktúrájuk, és humán erőforrással is rendelkeznek.

A Nathan’s Famous szintén tekintélyes múltú amerikai gyorsétterem, 1916-ban alakult. A hot-dog termékekre fókuszáló cég a magyar mellett német partnerek bevonásával terjeszkedne, a franchise-szerződéshez kiindulási pontként 1–3 millió dollár vagyont vár el.

Közös pénzalap

Kis- és középvállalkozások amerikai piaci exporttámogatására magyar–amerikai közös pénzügyi alapot hoztak létre – mondta az MTI-nek a New Yorkban tárgyaló Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A magyar gazdaság számára az mellett a legfontosabb exportpiac az Egyesült Államok, Magyarország tavaly 3,5 milliárd dollár értékben exportált az USA-ba, ami 11 százalékos éves növekedés. | VG

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Papa John's USA Magyarország franchise
Kapcsolódó cikkek