BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Magyarországon erősítene az egyik vezető pizzalánc

Tíz amerikai franchise tizenkét márkával jelent meg azon a tegnapi üzletember-találkozón, amelyet a Nemzetközi Franchise-szövetség és az Egyesült Államok nagykövetsége szervezett Budapesten. A vállalatok képviselői azzal a céllal érkeztek Magyarországra, hogy helyi franchise-átvevő partnerekkel szerződjenek. Az amerikai társaságok között ott volt a Papa John’s is, a világ negyedik legnagyobb pizzalánca. Az Egyesült Államok vendéglátóipari szektorából több brand is belépne a hazai piacra, ezeken kívül fitnesz-, zeneiskolai és autókozmetikai szolgáltatások is magyar üzlettársakkal erősítenék meg globális pozícióikat.

A már említett Papa John’s olyan partnereket keres, akik éttermi tapasztalattal rendelkeznek, de a kiskereskedelmi egységekkel való üzletelés elől sem zárkóznak el. A fennállása 35 éve alatt mintegy 5200 pizzázót nyitó lánc felhívása azért is kedvező lehet, mert viszonylag alacsony belépési költséget számol fel a jövőbeni franchise-tagoknak, viszont erős marketingtámogatást ígér. A Carl’s Jr. a CKE anyavállalat alá tartozik, 75 éves múltra tekint vissza a hamburgerszegmensben, globálisan négyezer boltot üzemeltet. Magyarországon az FMCG-szektor és az éttermi világ szereplőivel működne együtt, főképp olyanokkal, akiknek már kiépült az infrastruktúrájuk, és humán erőforrással is rendelkeznek. A Nathan’s Famous szintén tekintélyes múltú amerikai gyorsétterem, 1916-ban alakult. A hot-dog termékekre fókuszáló cég a magyar mellett német partnerek bevonásával terjeszkedne, a franchise-szerződéshez kiindulási pontként 1–3 millió dollár vagyont vár el. A tervek szerint a csoport tíz év alatt harminc éttermet indítana. A Wing Zone inkább kisebb hal, az egyetemi kollégiumi konyhaként startoló vállalkozás magas minőségű csirkeszárnyételek kiszállítására társulna itthon.

A gasztroüzletág mellett fokozottan érdeklődik Magyarország iránt az amerikai fitneszvilág: a Gold’s Gym és a Lift Brands is belépne a piacra. Az előbbinek világszerte hárommillió ügyfele van, az utóbbi pedig a testedzésben nyújt prémiumszolgáltatást. Ehhez mérten egymillió dollár befektetési tőke a limit, és ugyanez a küszöb a Fastsigns International üzleti szolgáltatónál. Magánoktatási intézmények szintén képviseltették magukat a fórumon: a Little Land Play Gym a gyerekszórakoztatásban és -fejlesztésben érdekelt cég, a School of Rock pedig zeneoktatást végez nyolc országban 235 iskolával. Az autókozmetika területéről ismert Ziebhart öt év alatt öt magyar helyszínen vetné meg a lábát.

Közös pénzalap

Kis- és középvállalkozások amerikai piaci exporttámogatására magyar–amerikai közös pénzügyi alapot hoztak létre – mondta az MTI-nek a New Yorkban tárgyaló Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A magyar gazdaság számára az Európai Unió mellett a legfontosabb exportpiac az Egyesült Államok, Magyarország tavaly 3,5 milliárd dollár értékben exportált az USA-ba, ami 11 százalékos éves növekedés. | VG

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ezek is érdekelhetik