Cégvilág

Magyarországon erősítene az egyik vezető pizzalánc

Tíz amerikai franchise tizenkét márkával jelent meg azon a tegnapi üzletember-találkozón, amelyet a Nemzetközi Franchise-szövetség és az Egyesült Államok nagykövetsége szervezett Budapesten. A vállalatok képviselői azzal a céllal érkeztek Magyarországra, hogy helyi franchise-átvevő partnerekkel szerződjenek. Az amerikai társaságok között ott volt a Papa John’s is, a világ negyedik legnagyobb pizzalánca. Az Egyesült Államok vendéglátóipari szektorából több brand is belépne a hazai piacra, ezeken kívül fitnesz-, zeneiskolai és autókozmetikai szolgáltatások is magyar üzlettársakkal erősítenék meg globális pozícióikat.

A már említett Papa John’s olyan partnereket keres, akik éttermi tapasztalattal rendelkeznek, de a kiskereskedelmi egységekkel való üzletelés elől sem zárkóznak el. A fennállása 35 éve alatt mintegy 5200 pizzázót nyitó lánc felhívása azért is kedvező lehet, mert viszonylag alacsony belépési költséget számol fel a jövőbeni franchise-tagoknak, viszont erős marketingtámogatást ígér. A Carl’s Jr. a CKE anyavállalat alá tartozik, 75 éves múltra tekint vissza a hamburgerszegmensben, globálisan négyezer boltot üzemeltet. Magyarországon az FMCG-szektor és az éttermi világ szereplőivel működne együtt, főképp olyanokkal, akiknek már kiépült az infrastruktúrájuk, és humán erőforrással is rendelkeznek. A Nathan’s Famous szintén tekintélyes múltú amerikai gyorsétterem, 1916-ban alakult. A hot-dog termékekre fókuszáló cég a magyar mellett német partnerek bevonásával terjeszkedne, a franchise-szerződéshez kiindulási pontként 1–3 millió dollár vagyont vár el. A tervek szerint a csoport tíz év alatt harminc éttermet indítana. A Wing Zone inkább kisebb hal, az egyetemi kollégiumi konyhaként startoló vállalkozás magas minőségű csirkeszárnyételek kiszállítására társulna itthon.

A gasztroüzletág mellett fokozottan érdeklődik Magyarország iránt az amerikai fitneszvilág: a Gold’s Gym és a Lift Brands is belépne a piacra. Az előbbinek világszerte hárommillió ügyfele van, az utóbbi pedig a testedzésben nyújt prémiumszolgáltatást. Ehhez mérten egymillió dollár befektetési tőke a limit, és ugyanez a küszöb a Fastsigns International üzleti szolgáltatónál. Magánoktatási intézmények szintén képviseltették magukat a fórumon: a Little Land Play Gym a gyerekszórakoztatásban és -fejlesztésben érdekelt cég, a School of Rock pedig zeneoktatást végez nyolc országban 235 iskolával. Az autókozmetika területéről ismert Ziebhart öt év alatt öt magyar helyszínen vetné meg a lábát.

Közös pénzalap

Kis- és középvállalkozások amerikai piaci exporttámogatására magyar–amerikai közös pénzügyi alapot hoztak létre – mondta az MTI-nek a New Yorkban tárgyaló Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A magyar gazdaság számára az mellett a legfontosabb exportpiac az Egyesült Államok, Magyarország tavaly 3,5 milliárd dollár értékben exportált az USA-ba, ami 11 százalékos éves növekedés. | VG

 

Papa John's USA Magyarország franchise
Ezek is érdekelhetik