A vállalatok jelentős része már megkezdte a mesterséges intelligencia (AI) üzleti alkalmazását, sokan egyfajta okos előrejelzési eszközt látnak benne. Az ügyféligények felmérésére és riportolására specializálódó Insights csoport (egyben az e-kereskedelem meghatározó piaci szereplője), a B2B és a Liferay online riportja szerint a megkérdezettek 65 százaléka bevételnövelésre, 57 százaléka az ügyfélkapcsolatok megerősítésére alkalmazza, 56 százaléka pedig költségcsökkentési szándékkal építette be a folyamataiba az AI-t.
A kutatás során arra keresték a választ, hogy a B2B szegmensben tevékenykedő vállalatok a mesterséges intelligenciát felhasználva hogyan alakítják át üzleti stratégiájukat az ügyfélkapcsolatok erősítése érdekében. Kiderült, hogy 52 százalékuk azt várja az AI alkalmazásától, hogy jobbá teheti az ügyfélélményeket, emellett 51 százalék az értékesítési stratégiáját kívánja fejleszteni a segítségével. Minden második válaszadó úgy nyilatkozott, hogy a versenyképesség növelése érdekében vonta be működésébe az AI-t, 47 százalék pedig a marketingstratégia javítására használja. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője rámutatott: az AI elkerülhetetlenül a hosszú távú innovációs stratégia részévé válik a legtöbb vállalat számára a B2B szegmensben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.