A világ legnagyobb gyártó cégeinél az információ- és kommunikációtechnológiára (ICT) fordított összeg 2022-re elérheti a 459 milliárd dollárt a Liferay csoport szeptemberi, globális felmérése szerint. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary Kft. ügyvezető igazgatója cége tájékoztatóján elmondta, hogy a Global 2000 előrejelzései szerint az előttünk álló néhány évben jelentős változások várhatók a gyártó cégeknél. Például a legnagyobb gyáripari vállalatok 60 százaléka 2020-ra azt tervezi, hogy digitális platformokba fektet pénzt, 2021-re pedig a 30 százalékuk használja a mesterséges intelligenciát.
Hároméves időtávon az érintett cégek negyede szeretne együttműködni más ágazatok szereplőivel, és ettől legalább 10 százalékos éves árbevétel-növekedést vár. 2022-re a háromnegyedük kíván olyan digitális platformokat létrehozni, amelyek egységesítik a termékeket és a gyártási adatokat. Ötéves időtávon a legnagyobb gyártók 35 százaléka építi be hálózatába a 3D-nyomtatási folyamatokat, amelyekkel optimalizálhatja a logisztikai költségeit, és javíthatja az ügyfélélményt. Az érintett cégek 45 százaléka – az IoT és a big data lehetőségeit használva – 2024-re a smart manufacturing elvén bővítheti gyártását.
Emellett több dologra is figyelniük kell az ágazat cégeinek – emelte ki az ügyvezető. Az egyik, hogy a digitális átalakulás sikerét nagyban gátolhatja a változások vállalaton belüli elutasítottsága vagy a szakemberhiány. Kiemelt figyelmet kell fordítani továbbá arra, hogy a gyártáskor keletkező adatokat megfelelően dolgozzák fel, itt lehet megoldás a mesterséges intelligencia alkalmazása. Fel kell készülni az erősödő verseny és a startupok támasztotta kihívásokra is. Fontos emellett, hogy a gyártó cégeknél is sokkal jobban előtérbe kerül az ügyfélközpontúság, vagyis egy cégnek jelentős erőforrásokat kell mozgósítania az ügyfélélmény növelésére, ha meg kívánja őrizni vagy javítani akarja a pozícióit a konkurenciával szemben.
Az ügyfelek elvárásai kapcsán Balogh Zsolt egyebek mellett a mentorálás fontosságára hívta fel a figyelmet, vagyis arra, hogy a vevők igénylik a folyamatos kapcsolattartást. Azt is megkövetelik, hogy a velük kapcsolatot tartók folyamatosan informáltak legyenek, mindig pontosan tudják, hogy kivel és miről tárgyalnak, miközben az egyéni igényeiket is képes legyenek kiszolgálni.
Digitális platformokba
a cégek
60
százaléka fektet
2020-ig
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.