A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) jelen formájában túl sok forrást emészt fel, a működése nem költséghatékony, a szervezet pedig túlméretezett – erről a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke, Gulyás Attila beszélt a Világgazdaságnak. Szerinte a BKK tulajdonosának, a Fővárosi Önkormányzatnak át kellene világítania a társaságot. „Nagyobb átszervezések szükségesek, extrém esetben a BKK megszüntetése is indokolt lehet” – jelentette ki. A VTDSZSZ felvetését a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége is osztja, a két érdekképviselet tömöríti a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) tagságának 80 százalékát.
A 2011-ben létrehozott BKK több olyan tevékenységet is végez, amely valamilyen formában a BKV-nál is működik. Például a fődiszpécseri szolgálat kötött pályás divíziója az utóbbihoz, a buszos pedig az előbbihez tartozik. Gulyás Attila szerint az ehhez hasonló párhuzamosságok felszámolásával, a jegyellenőri és ügyfélközponti munkák visszatelepítésével a BKV-hoz, továbbá azzal, ha a főváros újra maga látná el a közlekedésszervezési tevékenységet, akár tízmilliárd forint is felszabadulna a budapesti tömegközlekedésben. Ez a tétel középtávon rendezni tudná a BKV állományának bérhelyzetét. A VTDSZSZ elnöke azt is nehezményezte, hogy a BKK sem az amortizációt, sem a közszolgáltatási szerződésben rögzített 2 százalékos nyereséget nem téríti meg a BKV részére évek óta. Ez azért is problémás, mert ezekből tudná fedezni a cég a járműpark fejlesztését.
A forrástalálás kérdése azért is aktuális a budapesti közösségi közlekedésben, mert a szakszervezetek 15 százalékos béremelési igényt jelentettek be, erre viszont Karácsony Gergely főpolgármester szerint nincs pénz. Úgy tudjuk, a városvezetés leghamarabb februárban adhat konkrét ajánlatot, de kétséges, hogy addig sor kerül-e a bértárgyalásra. A BKK felszámolására a korábbi városvezető, Tarlós István tett ígéretet, októberben megválasztott utódja viszont a cég megtartása mellett foglalt állást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.