Egy kozmetikai óriás is küzd a méhek megmentéséért
A klímaváltozás tényét nehéz vitatni, és ennek egyik sajnálatos következménye a méhek pusztulása. Ez pedig a kutatások szerint az emberiség számára is nagyon rossz hír, ezért sokan igyekeznek tenni valamit a helyzet javítása érdekében. Ezek között van az UNESCO is, és ami még inkább érdekes, a francia LVMH csoporthoz tartozó Guerlain is. A parfümöket és kozmetikumokat gyártó és forgalmazó cég egy ötéves közös tervet dolgozott ki az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetével a méhek tömeges pusztulásának megakadályozására.
A Man and the Biosphere (Az ember és a bioszféra) programban négy fő célt tűztek ki. Egyrészt a méhészek témába vágó oktatását szerveznék meg, és méhészeteket hoznának létre. Ezenkívül technikai támogatást kívánnak nyújtani és stabil üzleti modelleket bemutatni a francia Observatoire Francais d’Apidologie mezőgazdasági szövetkezettel együttműködve, valamint felmérnék, milyen hatást gyakorol a beporzás az ökoszisztémára. Az együttműködés jövőre kezdődik, először négy ország – Etiópia, Ruanda, Kambodzsa és Kína – méhészei vehetnek részt oktatási programokban, a későbbiekben bővítik az országok és az onnan érkező méhészek körét.
A programban
kezdetben
4
ország méhészei vesznek részt


