BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy kozmetikai óriás is küzd a méhek megmentéséért

A klímaváltozás tényét nehéz vitatni, és ennek egyik sajnálatos következménye a méhek pusztulása. Ez pedig a kutatások szerint az emberiség számára is nagyon rossz hír, ezért sokan igyekeznek tenni valamit a helyzet javítása érdekében. Ezek között van az UNESCO is, és ami még inkább érdekes, a francia LVMH csoporthoz tartozó Guerlain is. A parfümöket és kozmetikumokat gyártó és forgalmazó cég egy ötéves közös tervet dolgozott ki az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetével a méhek tömeges pusztulásának megakadályozására.

A Man and the Biosphere (Az ember és a bioszféra) programban négy fő célt tűztek ki. Egyrészt a méhészek témába vágó oktatását szerveznék meg, és méhészeteket hoznának létre. Ezenkívül technikai támogatást kívánnak nyújtani és stabil üzleti modelleket bemutatni a francia Obser­vatoire Francais d’Api­dologie mezőgazdasági szövetkezettel együttműködve, valamint felmérnék, milyen hatást gyakorol a beporzás az ökoszisztémára. Az együttműködés jövőre kezdődik, először négy ország – Etiópia, Ruanda, Kambodzsa és Kína – méhészei vehetnek részt oktatási programokban, a későbbiekben bővítik az országok és az onnan érkező méhészek körét.

A programban

kezdetben

4

ország méhészei vesznek részt

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.