Éttermet nyit a Gucci
Újabb luxuscég csatlakozik azokhoz a vállalatokhoz, amelyek az alaptevékenységükön kívüli területeken próbálnak szerencsét: a Gucci már a második éttermét nyitja meg, ezúttal Los Angelesben, az Amerikai Egyesült Államokban. A cég első ilyen jellegű vállalkozása tavaly nyílt meg Firenzében, a Gucci Osteria a három Michelin-csillagos séfnek, Massimo Botturának és a Guccit is tulajdonoló Kering cég fejének, Marco Bizzarrinak a szerelemgyereke. Itt nemcsak étterem, hanem kiállítóterem és egy exkluzív butik is helyet kapott. Az amerikai Gucci-étterem nyitása jövő tavasszal várható.
Iparági forrásokra hivatkozva több amerikai lap is azt írja, hogy ezzel egy időben az LVMH tulajdonában lévő Dior is megvetné a lábát a gasztronómia területén, helyszínként, akárcsak a Gucci, szintén Los Angeles híres Rodeo Drive sugárútját választotta. A Dior egyébként három ingatlant is megvásárolt a Rodeo Drive környékén, ezek valamelyikében iparági források szerint egy Cheval Blanc luxusszállodát készül nyitni. A megváltozott vásárlási szokásokat és a millenniumi generáció igényeit szem előtt tartva egyre több luxuscég lép a profiljától eltérő területekre. A Ralph Lauren például New Yorkban nyitotta meg Polo Bar nevű vendéglátóhelyét, a Prada eredetileg olasz helyszíneken kezdett pékségeket üzemeltetni, s a nyár óta már látogatható Londonban a csoport Pasticceria Marchesi cukrászdája. A Tiffany Blue Box kávézója szintén a közelmúltban nyílt meg New Yorkban.


