Cégvilág

Globálisan terjeszkedik a Felföldi Kft.

A népegészségügyi termékadó és a pálmaolaj-háború ellenére robusztus növekedési célt tűzött ki a Felföldi Édességgyártó Kft. A cég bevételének 95 százalékát az export adja. 

Nem a most záruló évtől várja a nagy áttörést Felföldi József, a tavaly négymilliárd forintos árbevételt és 745 milliós adózott eredményt elérő Felföldi Édességgyártó Kft. alapító-tulajdonosa. Várakozásai szerint jövőre viszont meg fogják duplázni a forgalmat, sőt ebből a négymilliárdból negyven is lehet három-négy éven belül.

A debreceni nagyvállalkozó szerint a népegészségügyi termékadó (neta) azért nem lehet a robusztus növekedés akadálya, mert a termékeik 95 százalékát exportálják, így ez az a szállításaik többségére nem vonatkozik. Felföldi ugyanakkor a neta kapcsán megjegyezte, hogy senki nem örül, ha pluszadóterhet kell kigazdálkodnia a cégének, de a törvényi kötelesség alól nincs mentesség.

A Brexit viszont befolyásolhatja az édességgyártó cég terveit – a brit hagyományosan erős felvevőpiac –, de több lábon állnak, és hasonlóan nagy a kereslet Németországban, Dél-Koreában és Japánban is.

Felföldi József azt tapasztalja, hogy országonként nemcsak a szabályok, a szokások is mások. Egy termék bevezetéséhez van, ahol három hónap kell, másutt három év.

A bővülés motorja lehet, hogy egyre több multinacionális vállalat viszi saját márkás termékként a piacra a Felföldi-édességeket, így

például az Egyesült Államokban a Disney-vel együttműködve a Walmart, a spanyol és a portugál piacon pedig a Mercardo.

Bár a kivitel a kulcs, a Felföldi Kft. a magyar piacon is erősít: mintaboltokat terveznek létrehozni, ahol több száz saját terméket mutatnak be egy helyen.

Ha működik a modell, öt éven belül akár 1500-2000 üzletet is nyithatnak Európa-szerte.

A 260 főt foglalkoztató cégnél Felföldi József állítása szerint senki sem keres havi ezer euró alatt.

A dolgozók 90 százaléka 10-15 éve állományban van, és minden harmadik ember már 30 esztendeje. A vállalatvezető szerint a rendelkezésre álló csapatot ma kétmilliárd forintba kerülne a nulláról felépíteni.

További részletek a Világgazdaság csütörtöki számában

Felföldi József Felföldi Édességgyártó Kft.
Kapcsolódó cikkek