Cégvilág

Lépéskényszerben a tévétársaságok

A streaming­szolgáltatók térhódítása egyre több kábeles előfizetőt szipkáz el a csatornáktól, ezért a tévétársaságok úgy döntöttek, kilépnek az online piacra.

Ha minden a tervek szerint megy, a legnagyobb amerikai kábeltévé-társaságok kevesebb mint egy éven belül bevezetik streamingszolgáltatásaikat. Már így is több milliárd dollárt költenek új filmek és tévéműsorok százainak finanszírozására pusztán azért, hogy versenyezzenek az online szolgáltatókkal. A kábeles társaságok tehát beszállnának a streamingháborúba, csatlakozva a piac főbb szereplőihez – a Netflixhez, az Amazonhoz és a Huluhoz. Az online térbe való kilépési szándékot hosszú, ám meglehetősen eredménytelen és gyötrelmes tusa előzte meg, a kábelesek ugyanis évek óta azzal küzdenek, hogy nem tudják megtartani az előfizetőiket.

A Hub Entertainment Research októberi felmérése szerint

a széles sávú internettel rendelkezők 63 százaléka online nézi kedvenc sorozatait és show-műsorait.

Ezt a magas számot a tévétársaságok is érzik, ezért döntöttek úgy, hogy saját streamingplatformot indítanak, ahova felpakolják saját televíziós tartalmaikat, sőt saját gyártású, kizárólag online tartalomban is gondolkodnak.

Fotó: Shutterstock

Az NBC új online szolgáltatásáról már viszonylag sok információ nyilvános: saját, ám régebbi sorozatait elérhetővé teszi, olyan legendás darabokat is nézhetnek majd a nézők, mint a The Office című sorozat. Úgy tudni, összesen 15 ezer órányi programmal rajtolnak majd, és ingyenes lesz mindazok számára, akik rendelkeznek kábeles előfizetéssel. Ezek a kondíciók csalogatók lehetnek, hiszen az új szereplők közül

a Disney+ 6,99, az Apple TV+ 4,99 dollárba kerül, a jövőre induló HBO Max pedig 14,99 dollárért kínálja előfizetését.

A szakértők szerint éppen ideje volt, hogy a tévétársaságok felismerjék, változásra van szükség, az online tér a jövő. A YouTube 14 éve, a Netflix és a Hulu is már 12 éve szolgáltat online tartalmat, s a jelek szerint a hagyományos tévétársaságok vergődése a Netflix malmára hajtotta a vizet, a vállalat ugyanis 160 millió előfizetőt húzott be az évek során. Ennek fényében nehéz figyelmen kívül hagyni a fogyasztási szokások változását, ráadásul a felmérések szerint az egyre nagyobb kínálattal rendelkező piac miatt hamarosan eljön a pillanat, amikor egy átlagos amerikai három streamingszolgáltatással rendelkezik.

A számok azt mutatják, hogy a hagyományos televíziózást a sportközvetítések tartják életben, hiszen továbbra is szinte az összes közvetítési jog a kábeltársaságoknál landol. S bár a streamingszolgáltatók elképesztő eredményeket hoznak, olyat azért mégsem tudnak, hogy egyszerre 100 millió embert ültessenek képernyő elé, mint például a Super Bowl.

Netflix kábeltévé Hulu streaming NBC sportközvetítés
Kapcsolódó cikkek