BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Engedniük kell a szakszervezeteknek

A főváros szerint megindult a BKV járműparkjának fejlesztése. Karácsony Gergely megerősítette, hogy a 15 százalékos fizetésemelésre nincs pénz, de releváns bérfejlesztést ígért.

Zajlanak a fővárosi cégeknél a bértárgyalások, a közös cél, hogy a folyamat egy értelmezhető béremelési csomaggal záruljon – mondta a Világgazdaság kérdésére Karácsony Gergely. A főpolgármester megerősítette, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) szakszervezeteinek eredeti bérkövetelését – amely 15 százalékról szól – Budapest nem tudná finanszírozni, de elkötelezett amellett, hogy releváns béremelések legyenek. „Vizsgálják a lehetőségeket, biztos vagyok benne, hogy a tárgyalások sikeresek lesznek. A városvezetés arra készül, hogy jelentős összegeket biztosítson ehhez” – értékelte a helyzetet a főpolgármester.

Lapunk a BKV újonnan beszerzett buszainak átadóján kérdezte Karácsony Gergelyt. A közlekedési vállalat járműparkja 16 új, Magyarországon összeszerelt Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusszal bővült, egy 40 járművet tartalmazó beszerzés részeként. A járműállomány folyamatos megújítása érdekében a társaság 2018 végén kezdeményezte 20 új szóló, valamint 20 új csuklós autóbusz beszerzését. Az opciókkal összesen 100-100 autóbuszra vonatkozó, európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást az Inter Traction Electrics Kft. nyerte meg. Az első 20-20 jármű vételárát a BKV Zrt. a beruházási tervéből finanszírozta. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy a szóló buszok – árfolyamtól függően – 84-85 millió forintba kerülnek, a csuklós buszok pedig nagyjából 105 millió forintba, már Budapest-specifikusan felszerelve. A most leszállított autóbuszok Euro-VI d Temp környezetvédelmi besorolásúak, így nemcsak a társaság buszállományát fiatalítják, hanem javítják a flotta szén-dioxid-kibocsátási mutatóit is. A BKV összesen 2200 járművet használ a forgalomban, amelyből ezer autóbusz. A buszpark átlagos életkora 15 év körüli.

Az új buszok 1999-ben és 2001-ben gyártott Ikarus buszokat váltanak le a dél-pesti területeken. Van még lehetősége a fővárosnak járműbeszerzésre, Budapest az idei költségvetés tervezésében is szem előtt tartja az opciók lehívását. „A kormány 3 milliárd forintot adna ennek érdekében, így meg lehetne duplázni a most beszerzett buszok számát, illetve van opciós szerződése a BKK-nak villamosok és trolik vásárlására is. Azt gondolom, hogy javítani kell a járműparkon, ebben is szeretném a kormány támogatását elnyerni. Korábban már volt arról elvi döntés, hogy a beszerzésnek egy további körét a kormány finanszírozná, ez a februári ülésen lesz napirenden” – nyilatkozta a főpolgármester. A 3-as metróval kapcsolatban lapunknak elmondta, hogy átfogó vizsgálatot rendeltek el, amelynek részeként megvizsgálják a metrókocsik klimatizálási lehetőségeit is.

A BKV

buszparkjának

15

év az átlagéletkora

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.