Zajlanak a fővárosi cégeknél a bértárgyalások, a közös cél, hogy a folyamat egy értelmezhető béremelési csomaggal záruljon – mondta a Világgazdaság kérdésére Karácsony Gergely. A főpolgármester megerősítette, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) szakszervezeteinek eredeti bérkövetelését – amely 15 százalékról szól – Budapest nem tudná finanszírozni, de elkötelezett amellett, hogy releváns béremelések legyenek. „Vizsgálják a lehetőségeket, biztos vagyok benne, hogy a tárgyalások sikeresek lesznek. A városvezetés arra készül, hogy jelentős összegeket biztosítson ehhez” – értékelte a helyzetet a főpolgármester.
Lapunk a BKV újonnan beszerzett buszainak átadóján kérdezte Karácsony Gergelyt. A közlekedési vállalat járműparkja 16 új, Magyarországon összeszerelt Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusszal bővült, egy 40 járművet tartalmazó beszerzés részeként. A járműállomány folyamatos megújítása érdekében a társaság 2018 végén kezdeményezte 20 új szóló, valamint 20 új csuklós autóbusz beszerzését. Az opciókkal összesen 100-100 autóbuszra vonatkozó, európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást az Inter Traction Electrics Kft. nyerte meg. Az első 20-20 jármű vételárát a BKV Zrt. a beruházási tervéből finanszírozta. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy a szóló buszok – árfolyamtól függően – 84-85 millió forintba kerülnek, a csuklós buszok pedig nagyjából 105 millió forintba, már Budapest-specifikusan felszerelve. A most leszállított autóbuszok Euro-VI d Temp környezetvédelmi besorolásúak, így nemcsak a társaság buszállományát fiatalítják, hanem javítják a flotta szén-dioxid-kibocsátási mutatóit is. A BKV összesen 2200 járművet használ a forgalomban, amelyből ezer autóbusz. A buszpark átlagos életkora 15 év körüli.
Az új buszok 1999-ben és 2001-ben gyártott Ikarus buszokat váltanak le a dél-pesti területeken. Van még lehetősége a fővárosnak járműbeszerzésre, Budapest az idei költségvetés tervezésében is szem előtt tartja az opciók lehívását. „A kormány 3 milliárd forintot adna ennek érdekében, így meg lehetne duplázni a most beszerzett buszok számát, illetve van opciós szerződése a BKK-nak villamosok és trolik vásárlására is. Azt gondolom, hogy javítani kell a járműparkon, ebben is szeretném a kormány támogatását elnyerni. Korábban már volt arról elvi döntés, hogy a beszerzésnek egy további körét a kormány finanszírozná, ez a februári ülésen lesz napirenden” – nyilatkozta a főpolgármester. A 3-as metróval kapcsolatban lapunknak elmondta, hogy átfogó vizsgálatot rendeltek el, amelynek részeként megvizsgálják a metrókocsik klimatizálási lehetőségeit is.
A BKV
buszparkjának
15
év az átlagéletkora
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.