Újabb sikeres évet zárt a Magyar Suzuki – tájékoztatta a Világgazdaságot a vállalat, amely az Esztergomban gyártott modellekből a 2019. január–novemberi időszakban több mint 19 ezer darabot értékesített a hazai piacon. A múlt év első 11 hónapjának összesített adatai szerint a márka 16,32 százalékos részesedéssel vezette a magyar
autópiacot, amelynek immár negyedik éve állt az élén. Lapunk érdeklődésére kiemelték, hogy az értékesítés szempontjából júliusban zárta 27 éves fennállása legerősebb hónapját a gyár, ekkor minden negyedik eladott autó Suzuki volt Magyarországon. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és SX4-S Cross modelleknek köszönheti a kiemelt érdeklődést, ez a két típus lényegében egész évben felváltva vezette a hazai eladási statisztikákat.
Az eladási eredményeken túl is a mérföldkövek éve volt 2019 a vállalat életében, hiszen a múlt év tavaszán gördült le a félmilliomodik Vitara az esztergomi gyártósorról. Szintén fontos állomás, hogy április 1-jén a Magyar Suzuki lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó központja. Emellett tavaly lépett az utolsó évébe a társaság négyéves innovációs projektje, amelynek zárása fontos lépés az „okos gyár – okos gyártás” megvalósításának irányába. A Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta összesen 1792 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat az esztergomi gyárban – összegzett a Világgazdaságnak a cég, hozzátéve, hogy ennek a 15 százaléka, 267 millió euró a 2014–2018-as időszakhoz köthető. A 2019-ben megvalósult fejlesztések összértékét még ezután határozzák majd meg.
Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák térnyerése és a szigorodó szabályozás a járműipar történetének talán legnagyobb változását hozza el. „Az autóipar nem válságban, hanem struktúraváltásban van, amelyet a megváltozott szabályozási környezet és ennek időbeli ütemezése tesz ennyire intenzívvé” – közölték lapunkkal. A Suzuki hazai vezetői szerint az autóipar évek óta a korábban is ismert irányok mentén gondolkozik és dolgozik a gyártási folyamatok és a járművek fejlesztésén. „A valós fogyasztói igényeket jócskán meghaladó EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti az iparág számára. Mégis megállapítható, hogy a most zajló struktúraváltás eredményeként az autóipar idejében meg tud felelni ezeknek a drasztikus kibocsátási elvárásoknak” – tették hozzá.
A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban a Suzuki Motor Corporation a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít. Az anyavállalat emellett együttműködést is folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. Így a legtöbb közös projekt a Suzuki legnagyobb piacán valósul meg, de Európában is segíti egymást a két japán járműgyártó. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik. A Suzuki Magyarország tapasztalatai szerint a piac előtt álló átmeneti időszakban a vásárlók fokozatosan szoknak hozzá az új kínálathoz, és kezdik keresni, vásárolni a környezeti és gazdasági szempontokból is fenntartható autókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.