BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Esztergom az új struktúrában is kulcsszereplő maradhat

A Suzuki vezetése szerint az autóipar nem válságban, hanem struktúraváltásban van, amelyet a szabályozási környezet és ennek időbeli ütemezése tesz ennyire intenzívvé.

Újabb sikeres évet zárt a Magyar Suzuki – tájékoztatta a Világgazdaságot a vállalat, amely az Esztergomban gyártott modellekből a 2019. január–novemberi időszakban több mint 19 ezer darabot értékesített a hazai piacon. A múlt év első 11 hónapjának összesített adatai szerint a márka 16,32 százalékos részesedéssel vezette a magyar

autópiacot, amelynek immár negyedik éve állt az élén. Lapunk érdeklődésére kiemelték, hogy az értékesítés szempontjából júliusban zárta 27 éves fennállása legerősebb hónapját a gyár, ekkor minden negyedik eladott autó Suzuki volt Magyarországon. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és SX4-S Cross modelleknek köszönheti a kiemelt érdeklődést, ez a két típus lényegében egész évben felváltva vezette a hazai eladási statisztikákat.

Az eladási eredményeken túl is a mérföldkövek éve volt 2019 a vállalat életében, hiszen a múlt év tavaszán gördült le a félmilliomodik Vitara az esztergomi gyártósorról. Szintén fontos állomás, hogy április 1-jén a Magyar Suzuki lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó központja. Emellett tavaly lépett az utolsó évébe a társaság négyéves innovációs projektje, amelynek zárása fontos lépés az „okos gyár – okos gyártás” megvalósításának irányába. A Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta összesen 1792 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat az esztergomi gyárban – összegzett a Világgazdaságnak a cég, hozzátéve, hogy ennek a 15 százaléka, 267 millió euró a 2014–2018-as időszakhoz köthető. A 2019-ben megvalósult fejlesztések összértékét még ezután határozzák majd meg.

Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák térnyerése és a szigorodó szabályozás a járműipar történetének talán legnagyobb változását hozza el. „Az autóipar nem válságban, hanem struktúraváltásban van, amelyet a megváltozott szabályozási környezet és ennek időbeli ütemezése tesz ennyire intenzívvé” – közölték lapunkkal. A Suzuki hazai vezetői szerint az autóipar évek óta a korábban is ismert irányok mentén gondolkozik és dolgozik a gyártási folyamatok és a járművek fejlesztésén. „A valós fogyasztói igényeket jócskán meghaladó EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti az iparág számára. Mégis megállapítható, hogy a most zajló struktúraváltás eredményeként az autóipar idejében meg tud felelni ezeknek a drasztikus kibocsátási elvárásoknak” – tették hozzá.

A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban a Suzuki Motor Corporation a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít. Az anyavállalat emellett együttműködést is folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. Így a legtöbb közös projekt a Suzuki legnagyobb piacán valósul meg, de Európában is segíti egymást a két japán járműgyártó. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik. A Suzuki Magyarország tapasztalatai szerint a piac előtt álló átmeneti időszakban a vásárlók fokozatosan szoknak hozzá az új kínálathoz, és kezdik keresni, vásárolni a környezeti és gazdasági szempontokból is fenntartható autókat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.