BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Robusztus növekedésre készül az SAP

A nagyvállalati szektorban kivívott piaci részesedés érdemben már nem növelhető, a kkv-szektorban viszont még bőven van mozgástér Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője szerint.

Tavaly január óta áll az SAP Hungary élén, milyen évet zártak?

Pontos számok még nincsenek, de az már látszik, hogy sikeres évet zártunk, teljesítettük az elvárásokat. Az év során történtek finomhangolások, kisebb átalakítások, például a beszámoltatási struktúránkban. A közbeszerzések nagyjából féléves befagyasztása nem segített, de a két számjegyű növekedést még így is biztosan elértük.

Mely fejlesztések és projektek voltak tavaly a legfontosabbak?

Elindult 15 egyetem egységes intézményirányítási rendszere, és több pilotprojektünk is sikerrel zárult. Életre hívtuk az úgynevezett Hack2Sol műhelyprogramot, amely a startupok módszereivel pezsdíti fel a vállalati fejlesztéseket. Ezek a mesterséges intelligenciát, a dolgok internetét, a robotizált folyamatautomatizálást és más, új generációs képességeket felvonultató, az SAP Cloud platformra épülő, ingyenes workshopok. Partnereink és ügyfeleink egy problémával, konkrét esettel érkeznek, mi pedig a résztvevőkkel közösen egy hét alatt elkészítünk egy megoldást a felvázolt helyzetre. Volt ilyen pilotprojektünk a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal is, ahol Facebook-integrációból keletkezett adatok elemzésére teszteltünk egy megoldást. Öt nap alatt meg tudtuk mutatni, hogy működik egy ilyen rendszer SAP-technológiával. Számos ehhez hasonló pilotot zártunk, amelyek az idén már valós projektekké alakulhatnak.

Mekkora cégmérettől érdemes gondolkodni ezen?

Egy néhány fős mikrovállal­ko­zás nem igényel ilyen megoldásokat, de tíz-húsz fős cégnél már érdekes lehet az innovációs projektek esetében. A vállalatirányítási rendszerek mellett ugyanis nagy hangsúlyt kapnak a portfóliónkban az olyan technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás vagy az ügyfélélmény-menedzsment.

A kutatás-fejlesztési központban min dolgoznak?

Az SAP Labsben a szoftverfejlesztések teljes életciklusát átfogjuk: az alkalmazások fejlesztése mellett széles körű munkát végzünk innovatív megoldások, például a felhőszolgáltatások fejlesztése és támogatása terén, de karbantartással és terméktámogatással is foglalkozunk. Versenyben vagyunk a régióban, hogy új funkciók, feladatok érkezzenek hozzánk, és most el is nyertünk egy ilyen lehetőséget: az utazás- és költségmenedzsment-megoldásunk, az SAP Concur Global Services csapatát építjük, terméktámogatással és adatelemzéssel, tanácsadással foglalkozó kollégákat keresünk. Az online kereskedelem fejlődése miatt felértékelődött az ügyfélélmény. Részben azért, mert az ügyfelek visszajelzése a többi vásárlót is nagymértékben befolyásolja, másrészt az értékesítő vállalat számára is fontos és gyors visszajelzés a termékről, szolgáltatásról. A 2018 no­vemberében felvásárolt Qualtrics megoldás segítségével a jövőben ebben is tudunk segíteni a vállalatoknak. Az akvizíció utáni első évben már Magyarországon is tudtunk ügyfelet szerezni. Emellett a felhőszolgáltatások és az intelligens technológiák szerepe tovább erősödik, a folyamatautomatizálás terén is nagy igények mutatkoznak, valamint a HR- és beszerzési megoldások eladásai is jól alakulnak.

Erősödött a bizalom a felhő iránt?

Számottevő a javulás. Akik még mindig félnek tőle, azoknak azt szoktam mondani, hogy nálunk kétszáz ember csak a biztonsággal foglalkozik, ekkora apparátust nem tudnak a cégek erre a célra delegálni, tehát tényleg biztonságos. Állami vállalatoknál is sok sikeres projektünk van, de nem minden területen nyitottak a felhőre. Afelől azért vannak kétségeim, hogy mennyire lesz megvalósítható a teljesen publikus felhő. Inkább egy elosztott felhővilágot tudok elképzelni, amelyben nem egy nagy publikus felhő lesz, hanem minden országnak egy sajátja, még ha magasabbak is lesznek a költségek. Magyarországon is érezhető ilyen törekvés.

Mik az idei tervek?

A célszámaink megvannak, nem egyessel kezdődő, két számjegyű növekedést várunk. Az S/4HANA platformra való átállást sürgetnünk kell, mert 2025-ben lejár a korábbi verzió támogatása. Már tavaly elkezdtük figyelmeztetni az ügyfeleinket az átállás fontosságára, ennek ellenére csak kevesen kezdtek hozzá. Pedig több száz ügyfelet érint. Nem csupán verzióváltásról van szó, számos új funkcióval bővült a rendszer. Most még olcsóbban át lehet állni, és van idő átgondolni a vállalat hosszabb távú terveit, céljait, és ehhez igazítani az új rendszert. Nagy változás lesz a cég életében, hogy a pénzügyi szektort különválasztjuk. E területen szeretnénk olyan kollégákkal bővülni, akik erős pénzügyi piacismerettel rendelkeznek, hogy minél tisztább képet kapjunk az ügyfelek igényeiről.

Hol lát bővülési lehetőségeket?

A nagyvállalati szektorban olyan piaci részesedésünk van, amelyet érdemben már nem lehet növelni, a kkv-k esetében azonban még bőven van mozgástér. Emellett a közszféra digitalizációja iránt egyre nagyobb az igény, a folyamatautomatizálás és az intelligens technológiák minden hivatali ügyintézés terén új, minőségi kiszolgálást tesznek majd lehetővé. Például egy házasságkötésnek, gyermekszületésnek nyoma van a központi adatbázisban, mégis minden támogatási kérelemhez személyes jelenlét és pluszpapírmunka szükséges. Ez a jövőben megszűnhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.