Sikeres évet zárt az IKEA Magyarországon, miután a forgalom tavaly 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt. Több mint 6,7 millió látogató járt a hazai áruházakban, 3,5 millióan vásároltak is. Átlagosan több mint 21 ezer forintot költöttek a magyarok, az év egészében 37,1 millió termék talált gazdára. Az online vásárlás 285,5 százalékkal nőtt, a webes kosárérték pedig a 68 ezer forintot is elérte a svéd lakberendezési vállalatnál. Az online vásárlást megkönnyítve bővül a házhozszállítási és az összeszerelési szolgáltatások köre is. Az IKEA regionális vezetőinek közlése szerint törekednek arra, hogy a változó vásárlói igényekhez igazodva elérhetőbbé, megfizethetőbbé és fenntarthatóbbá váljon a társaság. Az idén például új átvételi pontokat nyitnak négy vidéki városban, Pécsen, Veszprémben, Kecskeméten és Debrecenben. Továbbá a budaörsi és a soroksári után az Örs vezér téri áruháznál is létrehoznak egy önkiszolgáló csomagátvételi pontot. Tavaly több mint 1,7 milliárd forintból fejlesztették magyarországi áruházaikat.
A vállalat célkitűzése, hogy 2030-ra teljes mértékben áttérjen a körkörös gazdaságra. Ezért minden új termékét úgy tervezi, hogy azok más célból felhasználhatók, helyrehozhatók, újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők és újrahasznosíthatók legyenek, hogy a lehető legkevesebb hulladék termelődjön. Ennek érdekében minden keletkezett veszteséget visszaforgat a gyártási láncba. Szeretné felkelteni a vásárlói érdeklődését is, és elérni, hogy elkötelezetté váljanak az együttműködésen alapuló fogyasztásban. Ezért tavasszal elindul a Bútorok második élete elnevezésű szolgáltatás, amelynek keretében visszavásárolja azokat az IKEA bútorokat a cég, amelyekre már nincs szükség. Ezeket a bútorokat aztán a visszavásárlási áron értékesítik újra a leértékelt árú termékek részlegén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.