BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavásárolják a megunt bútort

Sikeres évet zárt az IKEA Magyarországon, miután a forgalom tavaly 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt. Több mint 6,7 millió látogató járt a hazai áruházakban, 3,5 millióan vásároltak is. Átlagosan több mint 21 ezer forintot költöttek a magyarok, az év egészében 37,1 millió termék talált gazdára. Az online vásárlás 285,5 százalékkal nőtt, a webes kosárérték pedig a 68 ezer forintot is elérte a svéd lakberendezési vállalatnál. Az online vásárlást megkönnyítve bővül a házhozszállítási és az összeszerelési szolgáltatások köre is. Az IKEA regionális vezetőinek közlése szerint törekednek arra, hogy a változó vásárlói igényekhez igazodva elérhetőbbé, megfizethetőbbé és fenntarthatóbbá váljon a társaság. Az idén például új átvételi pontokat nyitnak négy vidéki városban, Pécsen, Veszprémben, Kecskeméten és Debrecenben. Továbbá a budaörsi és a soroksári után az Örs vezér téri áruháznál is létrehoznak egy önkiszolgáló csomagátvételi pontot. Tavaly több mint 1,7 milliárd forintból fejlesztették magyarországi áruházaikat.

A vállalat célkitűzése, hogy 2030-ra teljes mértékben áttérjen a körkörös gazdaságra. Ezért minden új termékét úgy tervezi, hogy azok más célból felhasználhatók, helyrehozhatók, újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők és újrahasznosíthatók legyenek, hogy a lehető legkevesebb hulladék termelődjön. Ennek érdekében minden keletkezett veszteséget visszaforgat a gyártási láncba. Szeretné felkelteni a vásárlói érdeklődését is, és elérni, hogy elkötelezetté váljanak az együttműködésen alapuló fogyasztásban. Ezért tavasszal elindul a Bútorok második élete elnevezésű szolgáltatás, amelynek keretében visszavásárolja azokat az IKEA bútorokat a cég, amelyekre már nincs szükség. Ezeket a bútorokat aztán a visszavásárlási áron értékesítik újra a leértékelt árú termékek részlegén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.