A sajtóból értesültünk arról, hogy ismét napirendre kerülhet a fővárosi taxirendelet – erről Tamás Miklós, a City Taxi elnöke nyilatkozott a Világgazdaságnak. Elmondta, hogy mind a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarától (BKIK), mind pedig az Országos Taxis Szövetségtől (OTSZ) segítséget kértek: járjanak közben, hogy a budapesti vezetés terveinek megvitatásába a fuvarszervező cégeket is vonják be, ám ez idáig a City Taxihoz nem érkezett megkeresés az ügyben. Ugyanerről tájékoztatta lapunkat a Bolt részéről Láng László menedzser. „Eddig nem kaptunk megkeresést a fővárostól, de ahogy a korábbiakban is, minden, a szektorra vonatkozó egyeztetésben örömmel veszünk részt” – írta. A Főtaxi már valamivel informáltabb a kérdésben, érdeklődésünkre úgy reagált, hogy a BKIK-n keresztül – amely a nagyobb taxitársaságokat és személytaxis érdekvédelmi szervezeteket is tömöríti – aktívan részt vesz a Fővárosi Önkormányzat által az ágazattal kapcsolatban felvetett javaslatok megvitatásában, ami jelenleg is zajlik. A taxirendelet szerint Budapesten tíz minősített taxitársaság működik. Mindegyiküket megkerestük a kérdésben, de a többiektől nem érkezett válasz, ahogy a BKIK ipartagozatának közlekedési osztályától sem.
A még 2013-ban elfogadott fővárosi taxisrendelet módosítását Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes jelentette be a Népszavában. Úgy fogalmazott, hogy alapvetően áttekintik a taxik működését, mert a városházán úgy látják, a budapestiek nagy része elégedetlen. „Biztos, hogy változásokat fogunk kezdeményezni, a mostani helyzet nem maradhat fenn sokáig. Ennek előkészítését és egyeztetését le fogjuk folytatni.” Az ATV-ben a hiénák kiszűrését említette, a mostani tarifákra pedig brutális drágulásként utalt. A Világgazdaságnak viszont nem nyilatkozott a részletekről, arra hivatkozva, hogy a módosításról szóló tárgyalások csak a fővárosi költségvetés elfogadását követően kezdődnek meg. Ennek fényében érthetetlen, hogy a Főtaxi milyen egyeztetéseken vesz részt, miután az OTSZ elnöke, Metál Zoltán is azt közölte a Világgazdasággal, hogy a sajtóhíreken kívül hozzájuk sem jutott el semmiféle információ vagy megkeresés. „Annak idején, a taxisrendelet hatályba lépése előtt 18 hónapig tárgyaltunk. Most is lesz miről beszélni.”
A csalók kiszorítása (ezzel az OTSZ is egyetért) és a viteldíjak meghatározása mellett téma lehet még a taxiflotta kizöldítése. A szándék a főváros levegőminőségének javítását célozná, ám a vonatkozó statisztikákból az látszik, hogy súlytalan szigorításról lehet szó. A KSH már 2018-ban is mintegy 660 ezer budapesti személyautót tartott nyilván, a városba ingázó kocsikat pedig mintegy 300 ezerre becsülik. Ehhez képest a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Világgazdaságnak megküldött adataiból kiderül, hogy idén februárban mindössze 6610 jármű rendelkezett szolgáltatás végzésére érvényes jogosultsággal a fővárosban. Ráadásul miközben a hazai autók átlagéletkora 14 év körüli, a budapesti taxik esetében ez csak 6,7 év. Az elektromos meghajtásra való átállás erőltetése súlyosan érintené a taxis társadalom zömét, tekintve, hogy a BKK közlése szerint a szóban forgó járművek 66 százaléka dízel-, 13 százaléka benzin-, 18,5 százaléka hibrid és csak 0,71 százaléka tisztán elektromos meghajtású.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.