VG | Várhatóan nem bővül tovább az egy főre jutó magyarországi ásványvíz-fogyasztás a következő években – értékelt a Magyarvíz Kft. kereskedelmi vezetője, Balog Zoltán, és hozzátette, hogy az egyik meghatározó ásványvíz-palackozó korábbi csődje miatt – ahogy 2019-ben – az áruházláncok saját márkás kategóriájában ismét vízhiány várható a nyári hónapokban. A hazai ásványvízgyártás egyik legfontosabb szereplőjének számító lajosmizsei vállalat tavaly a csökkenő piacon is képes volt növelni a forgalmát, árbevétele az előző évit
7 százalékkal meghaladva, 9,5 milliárd forintra emelkedett. Mindezt 257 millió palack, azaz 378 millió liter víz értékesítésével érték el. A Mizse továbbra is a vállalat legkedveltebb terméke, 115 millió darab fogyott belőle.
Magyarország a világ harmadik legnagyobb ásványvízfogyasztó országa. „A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetséggel egyetértve úgy gondoljuk, indokolt lenne, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET-palack-újrahasznosító üzem is létrejöjjön Magyarországon, amelynek a termékeit a hazai cégek ismételten italcsomagolások gyártására tudnák felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is” – nyilatkozta a kereskedelmi vezető.
A Magyarvíz Kft. forgalmának csaknem a felét a Mizse víz adja, Primavera és Zafir márkanéven árusított termékeinek ismertségét tavaly tovább tudta növelni. A cégnél fontos eredménynek tartják, hogy hozzájárultak a környezettudatosság növeléséhez, a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítéséhez. Anyavállalatukkal, az olasz San Benedettóval együttműködve több területen hajtottak végre környezettudatos beruházást. A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően saját márkás termékeket állított elő és forgalmazott.
A Magyarvíz Kft.
az előző évben
378
millió liter vizet értékesített
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.