Cégvilág

Juttatás | Az autómegosztók lehetőséget látnak a vállalati ügyfelekben

A fővárosban működő autómegosztó cégek alapvetően nyitottak lennének rá, hogy szolgáltatásaikat a vállalatok cafeteriaelemként biztosítsák a munkavállalóknak.

A személyi jövedelemadóról szóló törvény értelmében a kifizető által biztosított személygépkocsi magánhasználata adómentes, ez pedig érvényes lehet akár az itthon egyre népszerűbb közösségi autómegosztókra is. Egy ilyen cafeteriaelemet a cégek havi 5-10 ezer forintos ráfordítással is biztosíthatnak a munkavállalóiknak. Mivel carsharingpiac egyelőre csak Budapesten alakult ki, az itt dolgozók esetében merülhet fel reálisan a közösségi autózás mint béren kívüli juttatási forma. A Világgazdaság a szegmens három szereplőjénél arról érdeklődött, hogy mennyire nyitottak e téren, és hogy a fővárosban működő vállalatok megkeresték-e őket ez ügyben.

„A GreenGo már indulása óta kínál vállalati csomagokat, ezekben költés alapján ad a céges felhasználóknak kedvezményeket” – közölte lapunkkal a magyar alapítású startup. A lehetőséget a legnagyobb vállalatoktól a mikrovállalkozásokig kihasználják, az utóbbiak nagyobb arányban. A kizárólag elektromos járműveket üzemeltető GreenGót még nem keresték meg konkrétan azzal, hogy cafeteriaelemként szeretnék igénybe venni a szolgáltatásait. A jövőt illetően a társaság a céges keretek közötti autómegosztás egyszerűsítésére törekszik, ezért kuponos egyenlegvásárlási lehetőséget tervez bevezetni a vállalatok számára. „Ezzel a rendszerrel a cégek fix összegű greengózást tudnak biztosítani a munkavállalóiknak, akik saját felelősségükre céges vagy privát úti célokra tudják használni az autókat ” – írták.

A prémiumkategóriás autókkal szolgáltató DriveNow nem egészen egy éve van jelen Magyarországon, eddig mintegy 25 ezer felhasználó regisztrált nála. A cég tájékoztatása szerint ügyfelei között üzleti és magánszemélyek is vannak. „Már többen megkerestek bennünket azzal, hogy cafeteriaelemként vennék igénybe a szolgáltatásunkat” – húzták alá. A Wallis csoporthoz tartozó autó­megosztó ezen felbuzdulva a jövőben nagyobb figyelmet szentel ennek a területnek. Mint közölték, egy olyan korszerű vállalati megoldás véglegesítési fázisánál tartanak, amely a carsharing üzleti célú felhasználását új megvilágításba helyezi. Hangsúlyozták: a közösségi autómegosztó-piac szereplőjeként az a céljuk, hogy a szolgáltatási területüket folyamatosan növeljék és optimalizálják, a vállalati felhasználás feltételei pedig már most is biztosítva vannak.

Hasonlóan gondolkodnak e területről a Mol Limónál is. A 2018 januárjában indult szolgáltatásnak az első évben 30 ezer felhasználója volt, azóta 54 ezerre tornászta fel a számukat. Az elektromos és belső égésű járműveket egyaránt kínáló társaság egy ideje már kiszélesítette szolgáltatását a vállalati célközönségre. A Mol Limo B2B (business-to-business, tehát az értékesítés az eladói és a vevői oldalról is üzleti felek között zajlik) szolgáltató is, ezért több vállalati ügyfele van. Ezek súlya folyamatosan növekszik. „A felhasználók igényeinek a jelenlegi flottával is képesek vagyunk megfelelni. Négyszázötven autóval rendelkezünk, ezzel a legnagyobb közösségi járműpark a miénk Budapesten” – mutattak rá. Ezzel együtt is a járművek száma tovább nőhet, a flottabővítést a cég napirenden tartja.

cafetéria autómegosztó szolgáltatás GreenGo Mol-Limo Drive Now
Ezek is érdekelhetik