Cégvilág

Egyelőre állja a sarat a Knorr-Bremse

Jelenleg 80-90 százalékon zajlik a termelés a Knorr-Bremsénél – közölte a Világgazdasággal Sávos András ügyvezető, aki a DUIHK elnökeként büszke arra, hogy a német nagyvállalatok hazai leánycégei felelősségteljesen járnak el ebben a mindenki számára új helyzetben.

A Knorr-Bremse meg­ren­de­lés-­­­állománya egyelőre nagyobb, mint egy évvel ezelőtt, de a koronavírus-járvány miatt arra lehet számítani, hogy az optimistább forgatókönyv szerint 5–10, a pesszimistább szerint pedig 15–20 százalékos visszaesés következhet be – mondta a Világgazdaságnak Sávos András, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, aki a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) elnöki tisztségét is betölti. Kifejtette, hogy

a több mint 1800 embert foglalkoztató, tavaly 350 millió eurós, mintegy 120 milliárd forintos árbevételt elérő cégnél jelenleg 80-90 százalékon zajlik a termelés.

Mivel a vasútipar megrendelői viszonylag stabilak, hektikus piaci reakciókra nem számítanak. Az anyagbeszerzés diverzifikált, egyelőre nem látszik kezelhetetlen kitettség, a szállítások többségénél legfeljebb három-négy napos csúszásokat tapasztalnak.

Sávos András – Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Mivel a Knorr-Bremse vállalatcsoport vasúti ágazatának budapesti központjában idejében felismerték, hogy a járvány kihatással lesz a cég működésére, ők is felállították a maguk operatív csoportját, és naponta egyeztetnek a szükséges intézkedésekről.

Prioritásként a munkavállalók egészségét és biztonságát határozták meg, a második legfontosabb pedig a gazdasági veszteségek minimalizálása. A termelési részlegeknél, ahol két vagy három műszakban dolgoznak, nincs átfedés a munkaidőben, a kollégák nem is találkoznak egymással, a higiéniára fokozottan figyelnek, a szerszámokat és a gépeket az egyes műszakok között fertőtlenítik. A szellemi foglalkozású alkalmazottak többsége már két hete home office-ban dolgozik.

Sávos András szerint cégmérettől és ágazattól függően nagy a szóródás abban, hogy melyik gazdasági szereplő üzletmenete mikor térhet vissza a régi kerékvágásba.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

DUIHK Sávos András Knorr-Bremse
Kapcsolódó cikkek