Cégvilág

A GVH eljárást indított az Ékszer TV kézfertőtlenítőt kínáló adása miatt

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az ÉkszerTv című műsort készítőcéggel, valamint az azt közzétevő ATV Zrt.-vel szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Ékszer TV című műsort készítő Emporia Style Kft.-vel, valamint az azt közzétevő ATV Zrt.-vel szemben a COVID-19 vírusjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek értékesítési módszerei miatt – olvasható a közleményében.

A VG.hu is korábban beszámolt arról, hogy az ATV-n futó Ékszer TV nevű teleshop műsorban

egy 3 darab 300 ml-es kéztisztító zselét tartalmazó csomagot 59 899 forintos induló áron hirdettek meg.

A műsorvezető a kézfertőtlenítőket tartalmazó csomag kapcsán közölte:

Nem titok, hogy egész Európában hiánycikk. Mondhatnám azt is, kész csoda, hogy egyáltalán száz csomagot el tudtunk hozni önöknek. Mégegyszer bocsássanak meg azok az emberek, azok a családok, akiknek nem jutott.

Fotó: Pixabay

A versenyhivatal közleménye szerint az adásban népszerűsített termékek esetében

  • feltüntetett „eredeti” árat az eljárás alá vont Emporia valószínűsíthetően a műsor sugárzását megelőzően, illetve azt követően nem alkalmazta, holott a kereskedelmi kommunikáció vizuális megjelenítése, illetve a műsorvezetők által alkalmazott narratíva is ezt a látszatot kelti,
  • azt a benyomást kelti, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, ezzel a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra készteti, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól, különös tekintettel a jelenlegi járványügyi helyzetre.
  • A GVH eljárásában azt is vizsgálja, hogy az ATV Zrt. a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt-e el, amikor úgy biztosította az Ékszer TV című műsor megjelenését, hogy valószínűsíthetően tudatában volt annak, hogy a műsorban megjelenő kereskedelmi kommunikáció – annak tartalma és vizuális megjelenítése révén is – alkalmas lehet a fogyasztói magatartás torzítására.

     

    aranyékszer MÉDIA
    Kapcsolódó cikkek