A legnagyobb mértékben a közlekedési helyzet megítélése javult a Kínában tevékenykedő cégek körében.
MTI
2020.04.13, 13:26
Megosztom a cikket
Kezd lendületbe jönni a kínai gépipari termelés, bár a szállítási korlátozások még komoly akadályokat támasztanak a helyzet normalizálódása elé – közölte a német gépipari és gyárépítő ágazat szakmai képviseleti szervezete (VDMA) a Kínában tevékenykedő német vállalatok körében végzett felmérése alapján hétfőn.
A VDMA által megkérdezett vállalatok az üzleti kondíciók jelentős javulásáról számoltak be Kínában. Március elején a megkérdezett német vállalatok 57 százaléka tartotta súlyosnak a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetet Kínában, arányuk most 46 százalékra csökkent. Emelkedett viszont a járványvédelmi intézkedések következményeit „csekélynek” ítélő vállalatok aránya: a márciusi 3 százalékról 13 százalékra.
A legnagyobb mértékben a közlekedési helyzet megítélése javult a Kínában tevékenykedő cégek körében.
A szállítás mindazonáltal még mindig komoly nehézségekbe ütközik, akár belföldi, akár külföldről érkező fuvarról legyen szó. Jelentős mértékben emelkedtek ugyanis a szállítási költségek, különösen a légi teheráru esetében.
„A főként belföldi kínai piacra termelő cégek jelentős versenyelőnyre tettek szert” – közölte Claudia Barkowsky, a VDMA ügyvezetője.
A szolgáltatóipart és az áruszállítást hátrányosan érinti az alkalmazottak mozgásának korlátozása. A VDMA felmérésébe bevont cégek 73 százaléka számolt be nehézségekről mobilitási korlátozások miatt.
Mindez negatív hatással van a beszállítói láncok működésére és az új megrendelések beérkezésére is.
Fotó: AFP
A március 28-án Kínában elrendelt beutazási tilalom újabb nehézségek elé állította az országban működő német gépipari vállalatokat. Sok esetben nem lehet ugyanis üzembe helyezni új létesítményeket a németországi központ szakembereinek részvétele nélkül, és számos német cég kínai érdekeltségének a vezetője is Németországban ragadt.
A Volkswagen-konszern is a forgalom növekedéséről számolt be a világ legnagyobb autópiacán, Kínában.
A konszern helyi igazgatója, Stephan Wöllenstein szerint a forgalomnövekedés részben a járvány miatt az egyéni mobilitási lehetőségek iránt megnövekedett igénynek tulajdonítható.
„Az emberek, ha csak tehetik, kerülik a tömegközlekedési eszközök igénybe vételét, vagyis egyszeri piaci hatással állunk szemben„ – fogalmazott a Business Insider lapnak adott interjúban.
Másrészt az elmúlt négy-hat hét folyamán felhalmozott, ki nem elégített kereslet jelentkezéséről van szó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.