Idén sem lesz hiány húsvéti édességből, a kereskedők jóval a veszélyhelyzet kihirdetése előtt feltöltötték raktáraikat. Ennek ellenére a Magyar Édességgyártók Szövetsége a húsvéti édességfogyasztás csökkenését valószínűsíti ebben az évben. Több üzletben már egy hete akciósak a húsvéti üreges termékek, mert a járvány miatt a fogyasztók a szokottnál kevesebbet vásároltak az elmúlt hetekben. A figurás termékek két számjegyű csökkenésére számítanak az ágazat szereplői a tavalyi évhez viszonyítva. A magyar piacon évente körülbelül 5 milliárd forint értékben 800 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Az elmúlt években mindig nőtt a húsvéti édességpiac, 2017 és 2018 között különösen nagy, 10 százalékos forgalombővülés történt. Ez elsősorban a magasabb minőségre váltásból fakadt, nem a tonnák száma gyarapodott ilyen mértékben.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint nem ez lesz az édességgyártók legjobb éve. A csokoládé impulzustermék, főleg az exkluzív csatornákon (például belvárosokban, repülőtereken, kávéházakban) értékesített különleges édességek esetén kell számolni negatív hatásokkal – itt akár 10–70 százalékos visszaesés is lehetséges. A snackek és csipszek piaca stabil, a müzlik, gabonapelyhek és funkcionális szeletek iránt is erőteljesen nőtt az érdeklődés, s a kekszfronton is nőtt a kereslet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.